شناسایی و رتبه بندی عوامل کلیدی موفقیت بازاریابی در شرکت های تبلیغاتی با …

پایان نامه های سری اول

ﺳﻴﺴﺘﻢ ها : ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻫﺎ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺍﺯ ﻓﻌﺎﻟیت ﻫﺎﻱ ﺭﻭﺯﻣﺮﻩ ﮐﺴﺐ ﻭ ﮐﺎﺭ ﺍﻋﻢ ﺍﺯ ﻓﺮﺍﻳﻨﺪﻫﺎﻱ ﺍﺻﻠﻲ ﻭ ﺳﻴﺴﺘـﻢ ﻫﺎﻱ پشتیبانی آن می باشد.ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻫﺎ ﺷﺎﻣﻞ ﺭویهﻫﺎﻱ ﮐﺎﺭﻱ، ﻓﺮﺍﻳﻨﺪﻫﺎ ﻭ ﺍﻣﻮﺭﻱ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺟﻬﺖ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ می باشد. به ﻃﻮﺭ ﮐﻠﻲ می ﺗﻮﺍﻥ ﮔﻔﺖ ﺳﻴﺴﺘـﻢ ﻫﺎ ﻋﺒﺎﺭﺕ از ﺭویه ﻫﺎ ﻭ فرایندهای ﺭﺳﻤﻲ ﻭ ﻏﻴﺮ ﺭﺳﻤﻲ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺩﺭ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺍﻣﻮﺭ ﻭ ﻭﻇﺎﻳﻒ ﻭ هم ﭼﻨﻴﻦ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻫﺎﻱ ﺭﺳﻤﻲ سازمان می باشد ( ﻭﺍﺗﺮﻣﻦ ﻭ ﻫﻤﮑﺎﺭان،۱۹۸۰)ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﻣﻬﻢ ﺗﺮﻳﻦ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻫﺎ ﺩﺭ ﺳﺎﺯﻣان می توان به سیستم ﻫﺎﻱ ﮐﺴﺐ ﻭ ﮐﺎﺭ، ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻫﺎﻱ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻓﺮﺍﻳﻨﺪﻫﺎﻱ ﮐﺴﺐ ﻭ ﮐﺎﺭ، ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻫﺎﻱ ﺍﻃﻼﻋﺎﺗﻲ ﻣﺪﻳﺮیت، ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻫﺎﻱ ﻧﻮﺁوری ، ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻫﺎﻱ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻋﻤﻠکرد، ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻫﺎﻱ مـالی،ﺳﻴﺴﺘـﻢ ﻫﺎﻱ ﺟﺒــﺮﺍﻥ ﺧﺪﻣــﺎﺕ ﮐﺎﺭﮐﻨــﺎﻥ ﻭ ﺳﻴﺴﺘــﻢ ﻫﺎﻱ مانیتورینگ ﺭﺿﺎﻳﺖ ﻣﺸﺘـﺮﻳــﺎﻥ ﺍﺷﺎﺭﻩ نمود . ﻧﻤﻮﻧــﻪ ﺳﻮﺍﻻﺗﻲ ﮐﻪ می تواند ﺩﺭﺧﺼﻮﺹ ﺍﻳﻦ ﺑﻌﺪ ﻣﻄﺮﺡ ﮔﺮﺩﺩ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺍﺯ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺯﻳﺮ می باشد :

  • ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻫﺎﻱ ﺍﺻﻠﻲ ﻓﻌﺎﻝ ﺩﺭ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﮐﺪﺍﻣﻨﺪ؟
  • ﮐﻨﺘﺮﻝ ﻫﺎ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺍﻋﻤﺎﻝ می شوند ﻭ ﻧﺤﻮﻩ ﻧﻈﺎﺭﺕ ﻭ ﺍﺭﺯﻳﺎﺑﻲ ﺁﻥ ﺑﻪ ﭼﻪ ﺻﻮﺭﺗﻲ است؟

ﺳﺒﮏ : سبک ﺍﺯ ﺑﻌﺪ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻲ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺍﺯ ارزش ﻫﺎ ﻭ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩﺍﺕ ﻣﺴﻠﻂ ﻭ ﻧﺮﻡ ﻫﺎﻱ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻳﺎﻓﺘـﻪ ﻛﻪ ﺟﺰﻭ ﻭﻳﮋﮔﻲ ﻫﺎﻱ ﻣﺎﻧﺪﻧﻲ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻲ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺍﺯ ﺑﻌﺪ ﺳﺒﻚ مدیریتــی ﻧﻴﺰ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻣﺴﺎﻟﻪ ﺍﺳﺖ که ﻣﺪﻳﺮﺍﻥ ﭼﻪ میﮔﻮﻳﻨﺪ ﻭ چگونه ﻋﻤﻞ می کنند ، ﻭﻗﺖ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﭼﮕــﻮﻧﻪ می گذارند ﻭ ﺑﺮ ﺭﻭﻱ ﭼﻪ ﻣﻮﺿﻮﻋﺎﺕ ﻭ ﻣﻮﺍﺭﺩﻱ ﺗﻤﺮﻛﺰ می کنند(ﻭﺍﺗﺮمن و همکاران،۱۹۸۰).ﺁﻧﭽﻪ ﮐﻪ ﻣﺪﻳﺮ ﺩﺭ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺧﻮﺩ ﻧﺸﺎﻥ می ﺩﻫﺪ، ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺍﺯ ﺁﻧﭽﻪ ﮐﻪ ﻭﻱ ﺑﻪ ﺯﺑﺎﻥ ﺑﻴﺎﻥ می کند ﺍﻫﻤﻴﺖ دارد.ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺳﻮﺍﻻﺗﻲ ﮐﻪ میﺗﻮﺍﻧﺪ ﺩﺭﺧﺼﻮﺹ ﺍﻳﻦ ﺑﻌﺪ ﻣﻄﺮﺡ ﮔﺮﺩﺩ، ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺍﺯ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺯﻳﺮ می باشند :

  • ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻭ ﺭﻫﺒﺮﻱ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺑﻪ ﭼﻪ ﻣﻴﺰﺍﻧﻲ ﻣﺸﺎﺭﮐﺘﻲ است؟
  • ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻭ ﺭﻫﺒﺮﻱ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺑﻪ ﭼﻪ ﻣﻴﺰﺍﻧﻲ ﮐﺎﺭﺁﻣﺪ ﻋﻤﻞ می کند؟
  • ﺍﻋﻀﺎﻱ ﺗﻴﻢ ﻫﺎ ﻭ ﮐﺎﺭﮐﻨﺎﻥ ﺑﺎ ﻳﮑﺪﻳﮕﺮ ﻣﺸﺎﺭﮐﺖ می ﮐﻨﻨﺪ ﻳﺎ رقابت؟

ﮐﺎﺭﮐﻨﺎﻥ : ﮐﺎﺭﮐﻨــﺎﻥ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺍﺯ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﻭ ﻧﻮﻉ ﭘﺮﺳﻨــﻞ ﺳـﺎﺯﻣﺎـﻥ ﻭ ﺭﻭﺵ ﻫﺎﻱ ﺗﻮﺳﻌـﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﻭ ﻫﻤﭽﻨین ﻣﺸﺨﺼﻪ ﻫﺎﻱ آن ها را از ﻟﺤﺎﻅ ﺗﺤﺼﻴﻼﺕ، ﺍﺻﻮﻝ ﻛﺎﺭﻛﺮﺩﻱ ﻳﺎ ﺯﻣﻴﻨﻪ ﻫﺎﻱ کاری ، ﻧﺤﻮﻩ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺍﻧﺴﺎﻧﻲ، ﺭﻭﺵ ﺷﻜﻞ ﺩﻫﻲ ﺍرزش ﻫﺎﻱ پایه ﺩﺭ ﺟﺬﺏ نیرو ، ﻣﻌﻴﺎﺭ ﻫﺎﻱ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻭ ارتقا ، ﻣﺴﻴﺮ ﺷﻐﻠﻲ ﻭ ﺁﻳﻨـﺪﻩ شغلـی ﻭ ﻓﺮﻫﻨــﮓ ﻛﺎﺭﻛﻨــﺎﻥ می باشد(ﻭﺍﺗﺮﻣﻦ ﻭ همکاران، ۱۹۸۰).ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺳﻮﺍﻻﺗﻲ ﮐﻪ می ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺩﺭﺧﺼﻮﺹ ﺍﻳﻦ ﺑﻌﺪ ﻣﻄﺮﺡ ﮔﺮﺩﺩ، ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺍﺯ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺯﻳﺮ ﻲﻣ ﺑﺎﺪﺷ :

  • ﭼﻪ جایگاهها ﻭ تخصص ﻫﺎﻳﻲ ﺩﺭ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ؟
  • ﮐﺪﺍﻡ جایگاهها ﺩﺭ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺑﻼﺗﺼﺪﻱ است؟

ﻣﻬﺎﺭﺕ ها : ﻣﻬﺎﺭﺕ ﻫﺎ ﻗﺎﺑﻠیت ﻫﺎﻱ ﻣﺘﻤﺎﻳﺰ ﻭ ﺷﺎﻳﺴﺘﮕﻲ ﻫﺎﻱ ﮐﺎﺭﮐﻨـﺎﻥ ﺳـﺎﺯﻣـﺎﻥ می باشد . ﺑﻪ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺩﻳﮕﺮ ﻣﻬﺎﺭﺕ ها ﻋﺒﺎﺭﺕ اند از ﻭﻳﮋﮔﻲ ﻫﺎﻱ ﻣﺘﻤﺎﻳﺰ سازمان می باشد ﻭ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﭼﻪ ﻛﺎﺭﻱ ﺭﺍ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺯ ﻫﻤﻪ انجام می دهد ﻭ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻭﻳﮋﮔﻲ ﻫﺎﻱ ﻣﺘﻤﺎﻳﺰ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺣﻔﻆ می کند( ﻭﺍﺗﺮﻣﻦ ﻭ ﻫﻤﮑﺎﺭﺍﻥ،۱۹۸۰) ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺳﻮﺍﻻﺗﻲ ﮐﻪ می ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺩﺭﺧﺼﻮﺹ ﺍﻳﻦ ﺑﻌﺪ ﻣﻄرح ﮔﺮﺩﺩ، ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺍﺯ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺯﻳﺮ می باشد :

  • اصلی ترین ﻣﻬﺎﺭﺕ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﭼﻴﺴﺖ؟
  • ﺁﻳﺎ ﮐﻤﺒﻮﺩ ﻣﻬﺎﺭﺗﻲ ﺩﺭ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺍﺣﺴﺎﺱ می شود؟
  • ﻧﺤﻮﻩ ﺍﺭﺯﻳﺎﺑﻲ ﻭ ﻧﻈﺎﺭﺕ ﺑﺮ مهارت ﻫﺎ ﺑﻪ ﭼﻪ ﺻﻮﺭﺗﻲ ﺍﺳﺖ ؟

ﺍﺑﻌﺎﺩ ﻣﺪﻝ ۷S ﻣﮑﻴﻨﺰﻱ به۲ ﺩﺳﺘﻪ ﺍﺑﻌﺎﺩ ﻧﺮﻡ ﻭ ﺍﺑﻌﺎﺩ ﺳﺨﺖ ﺩﺳتهﺑﻨﺪﻱ می شوند. ﺍﺑﻌــﺎﺩ ﺳﺨﺖ، ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺍﺯ ﺳﺎﺧﺘار،ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋﻱ ﻭ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻫﺎ می ﺑﺎﺷﻨﺪ ﻛﻪ به ﺭﺍﺣﺘﻲ ﺩﺭ ﺳﺎﺯمان ﻫﺎ ﺩﺭ ﻗﺎﻟﺐ ﺑﻴﺎﻧﻴﻪ ﺍﺳﺘﺮﺍﺗﮋﻱ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧـﻲ، ﻃﺮﺡ ﻫﺎ ﻭ ﺑﺮﻧﺎمه ﻫﺎﻱ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻲ، ﭼﺎﺭﺕ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻲ ﻭ ﺳﺎیر ﻣﺴﺘﻨﺪﺍﺕ به ﺻﻮﺭﺕ ﻣﻠﻤﻮﺱ ﻗﺎﺑﻞ ﺷﻨﺎﺳﺎﻳـﻲ ﻭ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ می ﺑﺎﺷﻨﺪ . ﺩﺭﺻﻮﺭﺗﻲ ﻛﻪ ﺍﺑﻌﺎد نرم به ﺭﺍﺣﺘﻲ ﻗﺎﺑﻞ ﺩﺭﻙ ﻭ ﻓﻬﻢ ﻭ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ نیستند.(حنفی زاده و همکاران،۲۰۱۱) توانمندی ها، ارزش ها ﻭ ﻣﻮﻟﻔﻪ ﻫﺎﻱ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻲ، ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺗﻮسط ﺍﻓﺮﺍﺩﻱ ﻛﻪ ﻭﺍﺭﺩ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ می ﺷﻮﻧﺪ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻭ ﺗﺤﻮﻝ می باشند . ﺷﻨﺎﺳﺎﻳـﻲ ﻭ ﻛﺴﺐ ﺁﮔﺎﻫـﻲ منـاسب ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺍﺑﻌــﺎﺩ ﻣﺴﺘﻠﺰﻡ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﺩﻗﻴﻖ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻭ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﻓﻨﻮﻧﻲ ﭼﻮﻥ ﻣﺸﺎﻫـﺪﻩ ﻭ ﻣﺼﺎﺣﺒـﻪ ﺍﺳﺖ . ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺍﺭﺗﺒﺎﻃﺎﺗـﻲ ﺑﻴـﻦ ﺍﺑﻌﺎﺩ ﻧﺮﻡ ﻭ ﺳﺨﺖ ﻭﺟﻮﺩ دارد. به ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻣﺜﺎﻝ می ﺗﻮﺍﻥ ﮔﻔﺖ ﻛﻪ ﺳﺎﺧﺘﺎﺭ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻲ ﺳﻠﺴﻠﻪ ﻣﺮﺍﺗﺒـﻲ ﻋﻤﻮﻣﺎﹰ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﺷﻜﻞ ﮔﻴﺮﻱ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻲ ﺑﻮﺭﻭﻛﺮﺍﺗﻴﻚ می ﺷﻮﺩ ﻭ ﻗﺪرت ﺩﺭ ﺳﻄﻮﺡ ﺍﺭﺷﺪ ﺳـﺎﺯﻣـ
ﺎﻥ ﺗﻮﺯﻳﻊ می ﺷﻮﺩ.ﺑﻴﺸﺘﺮﻳﻦ ﺗﺎﮐﻴﺪ ﺍﻳﻦ ﻣﺪﻝ ﺑﺮ ﺍﺑﻌﺎﺩ ﻧﺮﻡ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﻳﻦ ﻫﺸﺪﺍﺭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﺎﺯمـان ﻫﺎ می ﺩﻫﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻗﺮﺍﺭ ﺍﺳﺖ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻲ به ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﻭ ﮐﺎﺭﺁﻳﻲ ﺑﺎﻻ ﺩﺳﺖ ﻳﺎﺑﺪ، ﺗﻤﺎﻣﻲ ﺍﻳﻦ ﺍﺑﻌﺎﺩ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺎ ﺩﻳﮕﺮ ﺍﺑﻌﺎﺩ ﻣﺪﻝ ﺳـﺎﺯﮔـﺎﺭﻱ ﮐﺎﻣﻞ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺗﻐﻴﻴـﺮ ﺩﺭ هر ﮐﺪﺍﻡ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﺮ ﺩﻳﮕﺮ ﺍﺑﻌــﺎﺩ ﻧﻴﺰ ﺗﺎﺛﻴــﺮ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﮔﺬﺍﺷﺖ.(حنفی زاده و همکاران،۲۰۱۱).
۲-۱۰-پیشینه تحقیق
در جدول زیر مطالعات و تحقیقات صورت گرفته در زمینه مدل ۷s مکنزی آورده شده است
جدول ۲-۱-خلاصه تحقیقات صورت گرفته با استفاده از مدل۷s مکنزی

نام محقق نتایج
حنفی زاده و همکاران(۲۰۱۱) در این تحقیق از مدل ۷S مکنزی برای آمادگی و پیاده سازی سیستمهای مدیریت منابع سازمان(ERP) استفاده شد.نتایج این تحقیق نشان داد که هر ۷ عامل مکنزی با ۲۱ عامل فرعی در آمادگی و پیاده سازی سیستمهای مدیریت منابع سازمان(ERP) موثر است.
محمودی(۱۳۹۱) در این تحقیق نیز به بررسی آمادگی سازمانها برای پیاده سازی سیستمهای مدیریت منابع سازمان(ERP) با استفاده از مدلهای مختلف برای اولویت بندی عوامل موثر بر (ERP) پرداخته شد که در آخر مشخص شد که مدل ۷ اس مکنزی و مدل عنکبوتی مدلهای جامع تر و موثرتری از این حیث می باشند.
فاتح[۶](۲۰۱۳)
برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت  fotka.ir  مراجعه نمایید.