متفرقه

هویت بصری برند (Visual Brand Identity) چیست؟

المانای چشمی یه برند، مانند رنگ، فونت، فرم و شکل، که هر کدوم به تنهایی، و کل اونا در کنار هم، معنی و پیام خاصی دارن و تصور مخاطب رو نسبت به برند میسازن. هویت چشمی برند می تونه شامل معماری بنا، طرحای رنگی و… هم باشه.

چیجوری می تونین از نظر چشمی خودتون رو از رقبایتان ممتاز کنین؟ چیجوری می تونین بدون گفتن حتی یه کلمه، یه برند «یه دست» و «یکدست» رو بسازین؟ به چه دلیل در برندینگ مهمه؟ با Modir TV همراه باشین.

هویت برند (Brand Identity) چیه؟

هویت برند شما دقیقا به این بستگی داره که مخاطبان شما چه درکی از شما دارن؟

[ اجازه بدین برند شما رو مثل یه آدم تصور کنیم. حتی پامون رو کمی اون ورتر قرار می دیم و برندتون رو واسه مخاطبان تون مثل یه «دوست» تصور می کنیم!
حالا نوبت مخاطبه. مخاطب رو مثل یه جمعیت بی نام و بی هویت درنظر نگیرید! یه شخص ایده آل رو تصور کنین که این شخص، یه شخص استاندارده که برند شما، اون و امثال اونو هدف گرفته. ]

واسه دوست شدن با این آدم، شما باید روی یه چیز، حتما بتونین تاثیر بذارین، «نظر و دیدگاهی که نسبت به شما داره». در این صورت، اون شخص هم با شما دوست می شه، اگه شما همون چیزی رو (محصول خوب، احساس با ارزش بودن و…) به اون بدین که اون در زندگیش به اون نیاز داره.

هویت چشمی برند (Visual Brand Identity)، درک مشتری از شما

هویت چشمی برند، یعنی به مخاطبتان بگید که چه جور دوستی هستین؟! هویت چشمی برند، درک مشتری رو از شما تعیین می کنه.

مثال: مثلا اگه من ببینم که پیج اینستاگرام شما پر از عکسای بامزه از محیط کارتونه (مثلا یه سلفی با همکاران که هر کدوم در حال ادا درآوردن باشه!!)، میتونم به این نتیجه برسم که خنده و خوشحالی کارکنان، براتون خیلی با اهمیته!

خنده

مثال ۲: یا اگه یه عالمه تصویر طبیعت ببینم که روی اون جملات انگیزه بخش نوشته شده، ممکنه به این نتیجه برسم که «انگیزه» و «امید» واسه شما خیلی مهمه.

وقتی که سایت شما رو ببینم، رنگایی رو که انتخاب می کنین، اندازه متنا و کلا سلیقه ای که در طراحیای خود استفاده کردین؛ همه اینا به من میگن که باید دقیقا به چه چشمی شما رو ببینم؟ چه ذهنیتی باید نسبت به شما داشته باشم؟
در آخر پیشنهاد می کنیم به مقالات «کتابچه برند یا برند بوک (Brand Book)»، «اصول انتخاب رنگ برند؛ چه رنگی؟ با چه فلسفه ای؟» و «۷ اشتباهی که در طراحی لوگو نباید مرتکب شید» مراجعه کنین. واسه آشنایی بیشتر با هویت چشمی برند، کمک خوبی به شما می کنن!
فلسفه