متفرقه

چگونه مشتری بیشتری جذب کنیم؟

چیجوری مشتری جذب کنیم

جذب مشتری وفادار واسه کار و کاسبیای نوپا از مهمترین مقدمات بقاءه و بدون این جوری مشتریان ادامه کار و کاسبی بسیار سخته.

به گزارش آلامتو به نقل از مردمون؛ خیلی مهمه که خودتون و محصولتان رو طوری معرفی کنین که نه فقط بتونین جمعیتی که می خواین رو به سمت خودتون بکشونین، بلکه تشویقشان کنین که دوباره به سمتتان برگشته و مشتری دائمتان شن.

در زیر به ۶ روش واسه جذب مشتری و نگه داشتن اونا می پردازیم:

  1. محل، محل، محل.

شایدً از همه شنیدین که یکی از چند تا نکته مهم در موفق شدن یه تجارت و نگه داشتن مشتریان، محله. فقط منظور محله ای که در اون کارتون رو راه انداختین نیس، جزییاتی مثل اینکه کدوم طرف خیابون باشه یا کنار کدوم فروشگاه هم مهمه.

مطمئناً بارها شده که بخاطر شلوغ بودن یه طرف خیابون، به فروشگاهی که در اونطرف خیابون قرار گرفته رفته اید یا حتماً فروشگاهی که محل پارک مناسب داشته باشه رو ترجیح می دین. شایدً از خیلیا شنیدین که با اینکه فروشگاهی رو خیلی دوست دارن اما بخاطر شلوغ بودن محل اون یا نبودن جای پارک به اون نمی رن.

  1. ظاهر.

دقیقاً درسته که میگن تاثیر اول ماندگارترین تاثیره. این فقط در روابط میان فردی صدق نمی کنه. در دنیای تجارت هم همینطوره.

اگه کسی وارد فروشگاهی شه که باوجود بالا بودن قیمتا روی زمین آشغال ریخته باشه، بوی بدی در هوا جریان داشته باشه یا اجناس همه اینطرف و اونطرف پخش باشن، مطمئناً دیگه به اون جا پا نخوان گذاشت. مگراینکه براشون تخفیف ۱۰۰٪ بذارین.

  1. قیمتا.

به طور کامل مشخصه که این یکی از مهمترین جنبه های دنیای تجارته. بااینکه می خواین واسه باقی موندن در دنیای تجارت، سود کافی داشته باشین، اما لازمه قیمت هاتون در رقابت با اجناس یا خدمات مشابه تون و یا حتی کمی پایین تر از اونا باشه.

در این حالت باید اجناس بیشتری داشته باشین تا پایین تر بودن قیمت هاتون رو جبران کنه. هیچی واسه مشتری باحال تر از این نیس که بدونه اگه چند متر جلوتر بره، فروشگاهی هست که می تونه همون جنس رو با قیمتی پایین تر بخره.

این کار به روشای جور واجور قابل انجامه مثل حراج، بُن تخفیف، یکی بخرین بعدی رو نصفه قیمت بخرین و هزار و یه ترفند دیگه. همونطور که در بالا اشاره کردیم، می تونین قیمتتان رو پایین تر آورده اما محصول بیشتری ارائه بدین که سود کمتر از هر کالا رو جبران کنه.

  1. آگاهی نسبت به محصولی که می فروشید.

خیلی مهمه که همه کارمندان علم کامل نسبت به اجناس و خدماتی که شرکت ارائه می کنه داشته باشن. هیچی بدتر از این نیس که وقتی سوالی درمورد یه محصول یا خدمات از کارمند یه شرکت می پرسین، بره و کس دیگه ای رو بیاره تا اطلاعات لازم رو به شما بده یا از شما بخواد روز دیگری مراجعه کنین که با کسی که اطلاعات داره صحبت کنین.

البته شرایط خاص هم هست مثل وقتی که کارمندان تحت آموزش هستن. در این شرایط هم باید حتماً افراد باخبر از اجناس و خدمات در دسترس مشتری داشته باشین چون اگه اینطور نباشه ممکنه خیلیا از در فروشگاه شما رفته و دیگه برنگردند.

  1. رفتار دوستانه.

خیلی وقتا شکایتایی از زبون مردم می شنوین که فلان کارمند در فلان شرکت بی ادب و بداخلاق بوده. این مشکل بزرگی واسه اون بیزنس بوجود میاره. حرفای مردم خیلی سریع دهن به دهن پخش می شه و هممون میدونیم که وقتی چیزی می شنویم، اونو باور می کنیم و معمولاً مطمئن میشیم که سراغ اون شرکت نریم، بدون اینکه خودمون امتحانش کرده باشیم.

با مشتری هاتون حرف بزنین، به اونا لبخند بزنین، به اونا پیشنهاد بدین اما تلاش نکنین چیزی رو به اونا تحمیل کنین. مردم دوست دارن حرف بزنن، مخصوصاً زنان خونه دار که زیاد از خونه خارج نمی شن.

  1. تبلیغات.

خیلی مهمه که بیزنستان رو به روشای درست تبلیغ کنین. تبلیغات روشای مختلفی داره، مثل روزنامه ها، مجلات، اینترنت، تبلیغات محلی، تبلیغات کلامی و… واسه تبلیغات حتی می تونین از حراج دو روزه یا بُن تخفیف استفاده کنین.

این باعث می شه مشتریان زیادی به خاطر حراج به سمتتان حمله بیارن اما وقتی ببینن محصولی که ارائه می کنین و قیمت هاتون خوبه و خدمات خوبی به مشتری ارائه می کنین، دوباره به سمتتان برخواهند گشت، چه در حراج باشین چه نباشین.

هدف از زندگی چیه و واسه چه هدفی باید زندگی کنین؟

چیجوری ترس از نا امید کردن بقیه رو از بین ببریم؟

مردمون چیجوری