چگونه مشتری های دائمی داشته باشیم؟

چگونه مشتری های دائمی داشته باشیم؟

جذب مشتری دائمی

جذب مشتری وفادار یکی از بهترین راه های موفقیت واسه هر کسب و کاریه اما چیجوری؟

به گزارش آلامتو به نقل از مردمون؛ در هر بخش ای هم که تجارت کنین، اگه مشتری نداشته باشین، در آخر کارتون با شکست روبه رو می شه. واسه همینه که خیلی مهمه که خودتون و محصولاتتون رو طوری ارائه کنین که نه فقط مشتریان رو مجبور به خرید از شما کنه، بلکه دوباره اونا رو به سمتتان برگرداند. در زیر به ۶ نمونه از کارایی اشاره میکنیم که کمکتون میکنه مشتریهای جدیدی به سمتتان جذب شن و اونا رو به مشتریهای دائمیتان تبدیل کنه.

۱. محل

هر کجا که برید، همه به شما خواهند گفت که مهمترین چیز واسه موفق بودن یه تجارت و برگردوندن مشتریان به سمتتان محل کار شماس! و منظورمون منطقه دقیق سکونتتان نیس، بلکه محل دقیق اون مثلاً اینکه سمت راست خیابونه و یا کنار مغازه های دیگه و مثل این. شاید خیلی وقتها به مغازه ای رفتید اما بخاطر شلوغ بودن بیشتر از اندازه اون منطقه و نبودن جای پارک، از همون راهی که رفته اید برگشته اید. خیلیا هم هستن که بااینکه از جنسای یه مغازه خیلی خوششون میاد، اما بخاطر ترافیک اون منطقه حتی نزدیک اونم نمی شن.

۲. ظاهر

اینکه میگن اولین تاثیر مهمترین تاثیره نابجا نگفته ان. این مسئله فقط درمورد برخوردهای فردی صدق نمی کنه بلکه موقعیتهای کاری رو هم شامل میشه. اگه کسی وارد فروشگاهی شه که باوجود قیمتهای بسیار خوب، روی زمین اون پر از آشغاله، یا هوای اون آلوده س و یا اجناس به صورت نامرتب اینطرف و اونطرف افتادن، چقدر احتمال داره که اون مشتری دوباره بخاطر قیمتهای ارزون به اونجا بیاد؟ احتمال اون خیلی کمه مگه اینکه اجناس با ۱۰۰% تخفیف به فروش برسن که تقریباً شدنی نیس.

۳. قیمتها

کاملا معلومه که این یکی از مهمترین جنبه های دنیای تجارته. بااینکه می خواید از تجارتتان سود ببرین تا بتونین در اون باقی بمونین، اما باید مطمئن شید که قیمتهایتان درمقایسه با تجارتهای دیگه که زمینه مشترک با شما دارن، مناسب و یا حتی کمی پایینتر باشه. هیچی لذتبخش تر از این نیس که بدونین اگه دو کوچه پایینتر برید جنسی رو می تونین ده هزار تومن ارزونتر بخرین. این کار رو می تونین به راه های جور واجور مثل تخفیفات فصلی و بُنهای خرید و “یکی بخر دوتا ببرها” و مثل این انجام بدین.

۴. علم کافی درمورد اجناس و خدمات

خیلی مهمه که همه کارمندانتان اطلاعات کافی درمورد خدمات اجناس شما داشته باشن. هیچی بدتر از این نیس که وقتی سوالی از مسئول فروشی میپرسین، فروشنده به کس دیگه ای زنگ بزنه و جواب بخواد و یا اطلاعات نادرست بده و یا از شما بخواد روز دیگری واسه گرفتن جواب برید. البته ممکنه زمان باشه که کارمندانتان مراحل آموزشی رو میگذرونن اما در هر حال همیشه باید یه کارمند با اطلاعات کافی واسه پاسخگویی به مشتریان داشته باشین در غیراینصورت افراد ایدآل گرا و یا اونایی که عجله دارن دیگه هیچوقت به سمتتان برنمی گردن.

۵. صمیمیت

خیلی وقتها میشنوین که مشتری بخاطر بدزبانی و یا بی حوصلگی فروشنده ای شکایت کرده. این مسئله مشکلی جدی واسه کار شما بوجود میاره. همیشه یادتون باشه که حرفه ها خیلی سریع دهن به دهن میچرخد و بیشتر افراد وقتی اینجور حرفی درمورد فروشگاه شما بشنون، حتی بااینکه خودشون اونجا رو امتحان نکرده ان، اون رو پذیرفته و سراغتون نخوان اومد. با مشتری هاتون حرف بزنین، لبخند بزنین، و در کمال ادب به اونا پیشنهاد بدین. آدمها خیلی دوست دارن حرف بزنن. مخصوصاً زنان خونه دار که خیلی از خونه بیرون .

۶. تبلیغات

خیلی مهمه که از کارتون در محله های مناسب تبلیغ کنین. تبلیغات به روش های جور واجور قابل انجامه مثل روزنامه، مجلات، اینترنت، بیلبورد و … می تونین از تبلیغاتی مثل عرضه بُن تخفیف و یا تخفیف دو روزه استفاده کنین. شاید دفعه اول مشتریان بخاطر تخفیف سراغتون بیان اما وقتی ببینن که قیمتهای عادیتون هم مناسب بوده و محل و خدمات مشتری عالی دارین، مطمئن باشین که بارها سراغتون میان و به یه مشتری دائم تبدیل می شن.

اصول بازاریابی و فروش موفق

هزینه جذب یه مشتری جدید چقدره؟

بازاریابی مردمون