متفرقه

چگونه می‌توان کالری کمتری دریافت کرد و سیر شد؟

سپتامبر 20, 2019

یکی از بزرگ ترین مسائل، وقتی که می گیرید یا اندازه کالری های مصرفی تون رو کاهش می بدید، اینه که در طول روز احساس سیری کنین. چون که دقیقاً در وقتی که انتظار نمی رود، گرسنگی بر شما غلبه می کنه، پس بهتره وقتی که به کاهش وزن اقدام می کنیم، با برنامه ریزی قبلی، از پرخوری جلوگیری کنیم.

چند روش هدف دار ساده، به شما کمک می کنه تا هنگام کاهش کالری مصرفی، در طول روز بیشتر احساس سیری کنین.

شکمتون رو از فیبر پر کنین

صبحونه کامل

واسه اینکه در طول روز سیر بمونین، بهترین چیز، فیبره. فیبر جزئی از میوه ها، سبزیجات، بنشن جات و حبوباته. بدن شما نمی تونه فیبر رو به طور کامل هضم کنه، اما فیبر وعده های غذایی شما رو حجیم کرده و باعث می شه تا به مدت بیشتری احساس سیری کنین.

هم اینکه غذاهایی که پر از فیبر باشن، جویدنشان هم بیشتر طول می کشد، پس روند خوردن وعده ی غذایی تون کندتر شده و به مغزتون فرصت داده می شه تا سیری شما رو اندازه بگیره، و در نتیجه از پر خوری جلوگیری می کنه.

واسه جلوگیری از نفخ و یبوست، مطمئن شین که اندازه مصرف فیبرتان رو کم کم افزایش می بدید و به مقدار مناسب هم مایعات مصرف می کنین.

آبرسانی به بدن

آبرسانی به بدن

آب رسوندن به بدن وقتی کاهش اندازه ی وعده های غذایی، بسیار به کاهش وزن کمک می کنه. نوشیدن آب، مخصوصا قبل از وعده های غذایی، شکم شما رو پر کرده و باعث می شه تا احساس سیری کرده و احتمال پرخوری تون کم بشه.

هم اینکه، افراد معمولا تشنگی رو با گشنگی اشتباه می گیرند، به خاطر همین وقتی که واقعا گرسنه نیستن، غذا می خورند. و این اتفاق می تونه تموم زحمات شما واسه کاهش وزن رو خراب کنه. می تونید یه بطری آب با خودتون حمل کنین و در طول روز همیشه از اون بخورین و بعضی وقتا دوباره بطری تون رو پر کنین.

بشقابتان رو با شکل های جور واجور اجناس گیاهی پر کنین

از اونجایی که میوه ها و سبزیجات شامل مقدار زیادی آب هستن و دست کم کالری رو جفت و جور می کنن، می تونید بدون اینکه از اندازه کالری مجازتان بالاتر برید، مقدار زیادی میوه بخورین.

کاهش اندازه ی وعده های غذایی سخته، اما می تونید با اضافه کردن مقدار زیادی سبزیجات غیر نشاسته ای شکمتون که به وعده های حجیم گذشته عادت کرده رو پر کنین. هم اینکه اجناس گیاهی پر از فیبر هستن، یه متحد دیگه واسه کاهش وزن شما!

در مصرف پروتئین صرفه جویی نکنین

پروتئین واسه اینکه هضم شده و تبدیل به سوخت شه، زمان زیادی نیاز داره. هم اینکه واسه پردازش پروتئین، کالری بیشتری هم مصرف می شه. از طرف دیگه تحقیقات نشون داده ان که پروتئین بهتر از کربوهیدرات یا چربی ها می تونه گرسنگی شما رو برطرف کنه.

واسه اینکه بتونین به رژیم غذایی تون بچسبید، احساس سیری و رضایت در طول روز اهمیت خاصی داره، پس مطمئن شید که در وعده ی صبحونه مقدار مناسبی پروتئین مصرف می کنین.

هم اینکه وقتی که وزن کم می کنین، مهمه پروتئین کافی استفاده کنین تا از ریزش عضلاتتون جلوگیری شه. بسته به مصرف پروتئین شما، بدن شما می تونه با به کار گیری آمینو اسیدها توده ی عضلانی ساخته و از اون نگهداری کنه.

آدامس باد کن و بترکان!

آدامس

شاید احمقانه بنظر بیاد، اما تحقیقات نشون داده ان که جویدن آدامس می تونه هوس شما رو کنترل کرده و به شما کمک کنه تا با گرسنگی کنار بیایید، در اینصورت وزنتون کاهش پیدا می کنه. در تحقیقات زیادی، آدامس جویدن به مشارکت کنندگان در تحقیق کمک کرده تا در برابر وعده های چرب و چیلی مقاومت نشون بدن، هوسشون رو کنترل کنن و مصرف کالری روزانه شون رو تا حدود ۴۰ کالری، کم کنن.

هم اینکه می تونید پس از خوردن غذا بجای مصرف دسر، به سراغ آدامس های کم شیرینی برید.

تمرینی واسه ران های لاغرتر

تحقیقات نشون داده ان که تمرینات ایروبیک می تونن هورمون های تحریک اشتها رو سرکوب کنن. هم اینکه ما می دانیم که ورزش، کالری می سوزوند و عضله می سازه، حتی وقتی که بدنتون در حالت استراحت باشه.

بهترین ادویه واسه چربی سوزی

دلیل کم نشدن وزن چیه؟

مجله سلامت کالری کاهش وزن

No Comments

Leave a Reply