متفرقه

چگونه همیشه سلامت باشیم؟

exercise

به گزارش آلامتو و به نقل از دکتر کرمانی؛ فردی کلی گرا هستم و وقتی با جزئیات گیج نشم میتونم عملکردی بهتر داشته باشم. دوست دارم به هسته چیزی که می گن بروم و بی جهت خود رو با جزئیات مشغول نکنم. اگه بخوام صادق باشم، بعضی وقتا سیل اطلاعات رو کمی غیر قابل تحمل می دونم مخصوصا وقتی که مربوط به سلامت باشه و آنلاین هم باشه!

رشد توقف ناپذیر شبکه های اجتماعی آزادی زیادی به ما داده و این اجازه رو داریم که همه چیز رو به اشتراک بذاریم. اطلاعات بسیاری زیادی در این فضا هست – که بوسیله خیلیا در بخش های جور واجور سلامت فرستاده میشه – بخاطر این دونستن اینکه به چه چیز گوش بدیم، اعتماد کنیم و یا چی رو ندیده بگیریم سخته.

اطلاعات بسیار زیادی هست؛ چیجوری بفهمیم چی رو میشه باور کرد؟

اگه به موضوع سلامت علاقه دارین، دقیقا میدونید منظور من چیه. شرکتا اجناس سلامتی که ما نیاز داریم رو در پیجی که استفاده می کنیم تبلیغ می کنن و به ما وعده جواب به هرگونه مشکل و شرایطی رو میدن. هر هفته یه رژیم جدید، برنامه ورزشی و راه حلی سریع. با این همه اطلاعاتی که هست، دقیقا باید از کجا شروع کنیم؟

فکر می کنم با این شروع کنیم که چقدر واسه خود پیچیده اش کردیم.

در طول چند سال گذشته، رویکردم به سلامت رو از پایه ساده کردم. اگه داستانم رو بشنوین می فهمید قبل اینکه تغییری اساسی بسازم چه ناامیدی ای رو تجربه کردم. رویکردم به سلامت که زندگیم رو عوض کرد میشه به پنج موضوع دسته بندی کرد و من می خوام اونا رو با شما به اشتراک بذارم:

۱. غذای واقعی

غذایی رو بخورین که تا جای ممکن حالت طبیعی خودشو داشته باشه. برنامه غذایی من الان بیشتر شامل میوه، سبزیجات، آجیل و دانه ها هستش. دیگه لبنیات استفاده نمی کنم چون به صورت دائمی باعث می شه سینوزیت رو تجربه کنم. خیلی از برنامه های غذایی مدرن شامل مواد نگهدارنده هستن تا دوامشان رو زیاد کنه. تلاش کنین غذای خود رو از میون این جور موارد انتخاب نکنین.

۲. مایعات

من تموم نوشیدنیای فرآوری شده و قندی رو از برنامه غذایی ام حذف کردم. حالا وقتی تشنه هستم آب، چای، قهوه مشکی یا نوشیدنیای سبز پر از کلم، بروکلی، هویج، لیمو، سیب، زنجبیل، زردچوبه و سیر می خورم. هیچ چیزی مانند این نوشیدنیای سالم نمی تونه تاثیری مثبت روی بدنتون داشته باشه.

۳. ورزش

موضوع یه برنامه مشخص نیس، بلکه داشتن ثبات و پیگیری برنامه س. پیاده روی، دو و یوگا ورزشای مورد علاقه من هستن. اگه دوست ندارین به باشگاه برید می تونین این ورزشای ساده رو هر جایی انجام بدین. ورزش نباید خیلی پیچیده باشه.

۴. استراحت

دنیا طوری شده که افراد میخوان در یه وقتی کوتاه بیشترین نتیجه رو بگیرن و بیشترین کار رو بکنن، استراحت تبدیل یعنی برابر با تنبلی شده. من یه روز در هفته رو به خودم استراحت میدم و در اون روز ورزش نمی کنم و بیشتر به کارای مورد علاقه ام می پردازم. با این کار روز بعد بدن و ذهنم تازه شدن و دوباره میتونم کارام رو از سر بگیرم.

۵. طرز فکر

باید افکار خود رو با دقت انتخاب کنیم. بیشترین استرسی که در طول روز حس می کنیم زاییده دقیق شدن و فوکوس کردن روی افکار اشتباهه. به جای اینکه اجازه بدید ذهن مشغولتان زندگی رو بچرخونه آهنگشان رو تغییر بدید و قدرتمندترشان کنین.

قبل اینکه خود رو گیج کنیم و به خاطر حجم اطلاعاتی که در مورد سلامت هست احساس درموندگی کنیم، این پنج مورد رو در زندگی خود به اجرا در بیاریم.

چیجوری سلامت روحی خود رو افزایش بدیم؟

چیجوری با انگیزه کار کنیم؟

دکتر کرمانی چیجوری