دیجیتال مارکتینگ و سئو

over optimization چیست؟ خودداری از بهینه سازی بیش از حد

over optimization به معنی بهینه سازی زیادتر از اندازه، در هر بخشی از روند سئو می تونه صدق کنه.هر گونه زیاده روی در سئو، over optimization نامیده می شه.

تا قبل از انقلابای گوگل (قبل از ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲) ، خیلی اوقات بهنیه سازی زیادتر از اندازه موجب رشد سایت می شد و در نتیجه وب سایتای اسپم، با بهینه سازی زیادتر از اندازه و مصنوعی در بالاترین جایگاه یافته های جستجوی گوگل قرار می گرفتن.اما حالا دیگه از این خبرا نیس!آدمایی که تازگیا با سئو آشنا شدن، بیشتر دچار وسواس در بهینه سازی سایت خود می شن.بهینه سازی زیادتر از اندازه، در خیلی از موارد منتهی به پنالتی و افت سایت از یافته های جستجوی گوگل می شه.

لینکای داخلی خیلی زیاد، تکرار کلمات کلیدی در متن(keyword stuffing) ، وسواس در رعایت چگالی کلمات کلیدی در متن،link building بیشتر از از حد، دقیق شدن و فوکوس کردن روی صفحات و کلمات خاص، تغییر عنوان بک لینکا(بک لینکایی که قابل کنترل هستن) ، همه، از مصادیق بهنیه سازی زیادتر از اندازه یا over optimization هستن.حالا وقت طبیعی نوشتن و عادی بودنه.وقت اون نیس که در سر و کله خود بزنین تا سایت خود رو سئو کنین! وقت اینه که مطالب شما واسه کاربر باشه و به صورت طبیعی نوشته شه.نه فقط مطالب شما، عنوانا ، و کلا on page seo شما به طور کامل عادی باشه.تکرار کلمات کلیدی در meta description و title صفحات ، یکی دیگه از نمونه های over optimizationه.

وقت اون هستش که در سئو وسواس نداشته باشین.یکی از کارای خطرناک ، تغییر عنوان بک لینک شماس.تغییر عنوان بک لینک، به هر دلیلی، یه over optimization پر ریسکه و گاه ها می تونه منتهی به پنالتی شدن شما در گوگل شه.بک لینکای قبلی خود رو رها کنین و به فکر بک لینکای جدید باشین.ویرایش بک لینکای قبلی، کار شدیدا اشتباهیه.حتی اگه اون بک لینکا، پیج رنکی نداشته باشن.

یکی دیگه از مصادیق بهینه سازی زیادتر از اندازه، بهینه سازی همه تصاویر وب سایته.مثلا اگه در سایت شما یه فلش(پیکان یا نشونه گر) به صورت تصویر به کار رفته باشه، چه معنی داره که واسه اون تصویر، alt و title بذارین؟عکسای بی معنی و ظاهری، نباید alt و title داشته باشن.عده زیادی با تکیه به سایتای بررسی سئو مثل وورنک و … تموم عکسای خود رو alt و title میدن که رتبه سئوی اونا که این سایتا نمایش میدن بالاتر رود.غافل از اینکه سایتای بررسی و رتبه بندی سئو، وحی منزل نیستن، و نمی تونن تشخیص بدن که چه عکسی نباید alt و title داشته باشه.

از دیگر نمونه های over optimization ، بهینه سازی زیادتر از اندازه لینکای داخلیه که هر جا از متن شما، کلمه ای وجود داشته باشه که مطلب مرتبطی درباره اون نوشته باشین، اونو لینک کنین.مثلا در همین پست که می بینین، بارها کلمه over optimization آورده شده ولی لینک نشده.کلمه سئو هم همینطور.لینکای داخلی رو فقط در حدی که واسه کاربر خوبه لینک کنین.نه بیشتر.

تلاش واسه کلمات کلیدی که با شما در رابطه نیستن هم از نمونه های دیگه س.در آموزش چگونگی درست انتخاب کلمات کلیدی، مثالی درباره به کار گیری برند بقیه واسه کلمات کلیدی زدم، که نمونه over optimizationه.اگه شما ساعت مچی می فروشید، واسه کلمه ساعت دیواری تلاش نکنین! کلمه ساعت دیواری رو رها کنین!

 

به طور خلاصه نمونه های بهینه سازی زیادتر از اندازه که باید از اونا دوری کنین :

۱-  تکرار مصنوعی کلمات کلیدی (keyword stuffing) در هر کجای وب سایتتون

۲-تکرار زیادتر از اندازه لینکای داخلی به خصوص با کلمات کلیدی

۳-وسواس در رعایت تراکم کلمات کلیدی در متن (نوشتن واسه گوگل.به جای کاربر)

۴-قرار دادن alt و title واسه تصاویر بی معنا و ظاهری

۵-تلاش واسه ارتقای رتبه در کلمات کلیدی بی ربط یا کلمات کلیدی که ، سایت شما واسه اونا حرفی واسه گفتن نداره

۶-تمرکز زیادتر از اندازه روی link building و ایجاد بک لینک، به جای توجه به محتوا، خدمات و تبلیغات و برندینگ

۷-اصرار بر آوردن کلمات کلیدی در urlا و نام دامنه

۸- استفاده بیشتر از یه تگ h1 در هر صفحه

۹-link building بیشتر از اندازه (خود کلمه اندازه باتوجه به رقابت و … تعریف داره و مفصله) واسه صفحات خاص با کلمات خاص

۱۰- تغییر عنوان و نشانی بک لینکای فعلی به هر دلیلی

۱۱-nofollow کردن لینکای داخلی

۱۲- بهینه سازی زیادتر از اندازه واسه نشون دادن این که تجارت محلی هستین(با در نظر گرفتن الگوریتم کبوتر).یعنی درج مطالب و صفحات مربوط به شهرا که شما هیچ نمایندگی یا خدمات یا دفتر فیزیکی واسه اون شهرا ندارین و فقط واسه افزایش ورودی گوگل و سازگاری با الگوریتم کبوتر گوگل این کار رو انجام دادین.

۱۳-هر چیز دیگری که عقل حکم می کنه، در حال وسواس به خرج دادن و بهینه سازی زیادتر از اندازه هستین.