تجهیزات حمل خودرو را بهتر بشناسید؟

بهترین تجهیزات حمل خودرو باعث می شود تا بتوان با خیال آسوده نسبت به حمل اتومبیل درون و یا بین شهری مطمئن بود. البته برخی از شرکت ها متأسفانه چندان به کیفیت تجهیزات خود توجهی ندارند و با نهایت تأسف مشتری را با آسیب های گاهاً ریز و جزئی و در برخی از شرایط با خسارت های گزاف و بالا روبرو می کنند. در ادامه برای آشنایی بیشتر با تجهیزات حمل خودرو همراه ما باشید.

اهمیت کفی خودروبر

کفی خودروبر از جمله تجهیزات مهمی است که نباید نسبت به کارایی آن بی اهمیت بود. با توجه به نوع خودرو، کفی می تواند نیروی اصطکاک را ما بین لاستیک و سطح کفی تنظیم نماید. این گونه است که در حین حمل اتومبیل هیچگونه حرکتی باعث آسیب به اتومبیل در مسیر نخواهد شد. متاسفانه برخی از افراد در بین تجهیزات حمل خودرو به جنس و کیفیت کفی توجهی نشان نمی دهند. در صورتی که کفی های ثابت و متحرک هر کدام با جنس های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند.

استفاده از کفی می‌ تواند به ایمنی و امنیت هر چه بیشتر در هنگام انتقال اتومبیل کمک کند. دستگاه هیدرولیک نیز نسبت به انتقال کفی به نحو احسن کارایی خود را به نمایش می گذارد. به همین دلیل است که امروزه استفاده از خودروبر نسبت به یدک کش بیشتر مورد استقبال و استفاده قرار گرفته است.

ساخت کفی خودروبر با لایه های چوب ضد آب که با روکشی پوشش داه شده اند، اتفاق می افتد. البته تنها نوع کفی مهم نیست، به این دلیل که مهارت راننده نیز برای جلوگیری از آسیب به بدنه خودرو جزء موارد مهم به شمار می آید. البته امروزه استفاده از کفی های شیب دار خودروبر بسیار مورد توجه قرار گرفته اند؛ اما تنها خودروهایی که می توان آنها را حرکت داد با استفاده از کفی های شیب دار عملیات را می توان انجام داد.

چرخگیر

بهترین تجهیزات حمل خودرو تنها به کفی خودروبر ختم نمی شود؛ چرا که در برخی از شرایط نمی توان از کفی خودروبر شیب دار استفاده کرد. با استفاده از دکل هایی که تسمه به آن متصل است، انتقال خودرو  روی کفی امکان پذیر می شود، که به این تسمه چرخگیر هم گفته می شود و می توان خودرو را بلند و سپس روی کفی قرار داد.

بخوانید :
کامل ترین مجموعه فرهنگ لغت، اطلاحات و تمثیل های مردم کوچه بازار مردم ایران قسمت نهم

کیفیت و مرغوبیت ساخت چرخگیر جزء مهم ترین مواردی است که به هیچ عنوان نمی ‌توان آن را نادیده گرفت. اگر چرخگیر مورد نظر برای بلند کردن خودرو توانایی لازم را نداشته باشد، شما را به آسیب های بسیار وحشنتاک که بابت اتومبیل به وجود می آید، روبرو خواهد کرد. اینچنین حتی شرکت مورد نظر باید خسارتی را نیز بپردازد. پس بهتر است بدانید که کیفیت تجهیزات خودروبر در ابتدا مهم ترین نکته ای است که بابت استفاده از خدمات شرکت مورد نظر باید مورد توجه قرار گیرد.

  تخصص کادر خودروبر

ما به مهمترین و بهترین تجهیزات حمل خودرو اشاره کرده ایم. نکته ای که بسیار پررنگ است این است که حمل خودرو از جمله فعالیت ‌های بسیار تخصصی است که افراد عادی نمی توانند به راحتی آن را انجام دهند. به همین دلیل شما باید به مجموعه های معتبر، متخصص و با سابقه خودروبر مراجعه نمایید تا با کمترین آسیب قادر باشند، نسبت به حمل اتومبیل شما اقدام نمایند. بسیاری از خودروهای لوکس و گران قیمت شاید از خودروهای عادی بزرگ تر و یا حتی کوچک تر باشند که در این میان، نوع کفی خود شرایط خاصی را می طلبد. اگر کادری متخصص به محل اعزام شوند، حمل خودرو با مشکلات زیادی روبرو نخواهد شد. در قدیم الایام از انواع یدکش استفاده می شد که امروزه یدک کش آن چنان مورد توجه قرار نمی گیرد و تنها ایمن ترین راهی که می توان در مورد آن صحبت کرد، استفاده از خودروبر با تجهیزات مناسب، مرغوب و باکیفیت است.

سخن پایانی

ما سعی کرده ایم، در این مطلب شما را با مهم ترین و بهترین تجهیزات حمل خودرو آشنا کنیم؛ چرا که به هر دلیلی شاید در برخی از شرایط مجبور به استفاده از خدمات حمل خودرو در بیرون و یا درون شهر شوید که در این بین، از طریق آشنایی با تجهیزات با کیفیت، می توانید از مشکلات و آسیب هایی که می تواند خودروی شما را تهدید کند، جلوگیری نمایید.  برای سفارش حمل خودرو به سایت شرکت خودروبر پارس مراجعه کنید.