متفرقه

چگونه کارآفرینی موفق شویم؟

سپتامبر 20, 2019

Top 7 Tips For Surviving Your First Year As An Entrepreneur

اگه می خواید یه کارآفرین موفق باشین باید از همون روزای اول شروع کار به فکر بوده و برنامه ریزی دقیقی داشته باشین.

به نقل از ماهنامه معیشت؛ راه اندازی کار و کاسبی ای پر سود که در اون رئیس خودتون باشین، رؤیایی دلپذیره، اما در واقع محقق ساختن این رؤیا اون قدرها که به نظر می رسد سخته. بعضی از بزرگترین و موفق ترین کارآفرینان جهان، واسه رسیدن به آرزوهای خود راه سختی رو پیموده ان. اونا سخت تلاش کرده ان و تنها پس از سال ها تلاش به موقعیتی باثبات و موفق رسیده ان.

در این بخش، گفته های اونا رو درباره سخت ترین بخش از کارشون ذکر کرده ایم تا با خوندن اونا، اراده شما واسه رسیدن به قله های موفقیت دوبرابر شه و بدونین که این چهره های مشهور هم با تلاش سخت به موقعیت الان دست یافته ان.

  1. مارک زوکربرگ: بی تجربگی

مالک بزرگترین شبکه اجتماعی جهان و یکی شناخته شده ترین کارآفرینان معاصر عقیده داره که موفقیت به صورت حاضر و آماده به دست نمی آید: «وقتی کارم رو شروع کردم، نمی خواستم شرکت بزرگی بسازم و چیزی هم در این باره نمی دونستم. چیزی که منو به این راه جهت داد توجه به روابط میان مردم بود و این که شبکه ای واسه آسون تر شدن این ارتباطات بسازم». این بی تجربگی باعث دردسر زیادی واسه اون شد و تنها پس از تلاش بسیار موفق به رفع اون گردید.

  1. لری پیج: سختی های مدیریت

مؤسس گوگل خوب از قوت ها و ضعف هاش آگاهه و می دونه که با تلاش در شرکت گوگل چیزای زیادی رو از دست داده. چراکه در زندگی یه کارآفرین، زمان زیادی صرف کار می شه و طبیعیه که امور دیگری در این پروسه آسیب می بینن. اون یکی از بخش های سخت کارش رو مدیریت نیروهای شرکت خود می دونه. این که باید خوب آینده رو تصویر کرد، شناخت درستی از صنعت آی تی داشت و فعالیت های پرسنل رو در راه تحقق اهداف هدایت کرد. این پروسه اون قدر تخصصی و پیچیده س که کارآفرینان جوون به سختی از پس اون برمی آیند و گاه به ساعت های متمادی کار نیاز دارن.

  1. سرگی برین: برآوردن درخواست زیاد مشتریان

مؤسس دیگه گوگل به نکته خیلی مهمی اشاره کرده. این که موفقیت یهویی و جاری شدن سیلی از درخواست واسه محصول یا خدمات شما هم ممکنه باعث دردسر شه. به طور مثال، شرکت گوگل ناچاره واسه میلیون ها جستجوی روزانه آمادگی داشته باشه و زیرساخت های اون رو جفت و جور سازه. این کار نیازمند توجه و تلاش بسیاره و کمی کوتاهی در جلب رضایت مشتریان باعث ضعیف کردن جایگاه مجموعه و از بین رفتن نتیجه های کار می شه. از این رو، کارآفرینان جوون باید پس از موفقیت اولیه هم حواس جمع باشن و به تلاش خود اضافه کنن.

  1. استیو جابز: نیاز خیلی راحت

مدیر عامل فقید اپل بیشتر به دلیل دقیق شدن و فوکوس کردن وپشتکارش مشهوره، اما این کار همیشه سخته. چراکه یکی از اهداف اصلی اون در اداره مجموعه اپل و تولید اجناس، سادگی اونا بوده. به گفته جابز، تولید محصولی ساده در بیشتر موارد سخت تر و پیچیده تره و به خاطر همین، به تفکر و برنامه ریزی وسیع تری نیاز داره.

  1. بیل گیتس: آسیب های تکنولوژیک

فردی که شرکت بزرگی چون مایکروسافت رو اداره می کنه خوب از ارزش و اهمیت ابداعات جدید آگاهه. اون عقیده داره که در اداره کار و کاسبی های بزرگ به کار گیری تکنولوژی اهمیتی حیاتی داره و سلاحی استراتژیکه. اما همین عامل برتری بخش ممکنه در کار و کاسبی های کوچیک دردسر بسازه. به این معنا که مجموعه های محدودی که دامنه کاری کوچیکی دارن، با استفاده بیشتر از اندازه از وسایل تکنولوژیک بیشتر به خود آسیب می زنند.

  1. تراویس کالانیک: کنترل احساسات

مؤسس شرکت اوبر به کارآفرینان پیشنهاد می کنه که کنترل احساسات شون رو در دست داشته باشن. بیشتر کسائی که دست به ابداعات تازه می زنند، آدمایی جسور و پردل و جربزه ان که احساسات قوی اونا در راه ایجاد امور جدید عمل می کنه. اما اگه نتونن این تمایلات رو خوب کنترل کنن، به سرعت آسیب می بیننن و نتیجه خیلی مهمی به دست نمیاره.

  1. جی کی رولینگ: تحمل شکست

شاید باورش سخت باشه که یکی از موفق ترین نویسندگان جهان این قدر به شکست فکر کنه، اما این مسأله راسته. اون در یکی از مصاحبه هاش می گوید: «ما همیشه از پیروزی حرف می زنیم، در حالی که باید به شکست هم فکر کنیم». اون عقیده داره اگه توانایی مقاومت در برابر شکست رو نداشته باشیم، راهی به موفقیت نخوایم یافت، چراکه شکست راه موفقیت ها رو صاف می کنه.

  1. دکتر دِرِه: تشکیل گروه کاری مناسب

این تولیدکننده مشهور اجناس شنیداری و وسایل دیجیتال زمان زیادی رو صرف پیدا کردن نیروهای موثر و ایجاد گروه کاری مطلوب خود کرده. اون می گوید: «من کمال گرا هستم و به خاطر همین سخت می تونستم از افراد واسه کار دعوت کنم. شما باید با اعضای تیم تون تصور مشترکی داشته باشین، انگیزه های تون برابر باشه و چشم انداز آینده رو به یه شکل ببینین». البته اون در آخر تونست گروه مطلوبش رو پس از صرف زمان زیاد تشکیل بده و موفق شه.

  1. مارک کوبان: گفتن کلمه «نه»

این تاجر و سرمایه دار مشهور آمریکایی یکی از رقابت های بزرگ موفقیت در کارآفرینی رو «نه گفتن» می دونه. اون عقیده داره هر «نه» شما رو به طرف یه «آری» جهت می دهد و ناچار هستین کاری رو واسه خلاف میل و عقل انجام بدین. طبیعیه که با اینجور روش ای موفقیت دور از دسترس می شه!

  1. جک دورسی: امور مالی و حسابداری

این مؤسس مشهور توئیتر با صداقت تموم از ترس و نگرانی واسه ثبت اسناد مالی و امور حسابداری سخن گفته. به نظر اون یکی از سخت ترین بخش ها واسه کارآفرینان جوون آماده سازی حساب ها و اسناد مالیه. چراکه انجام این کار در کنار علم و تجربه به باخبر شدن از قوانین و روش های مالیاتی نیاز داره که در بیشتر موارد، جوانان بدون اونا هستن. به خاطر همین، ممکنه در اثر اشتباه آسیب های جدی رو متحمل شن.

  1. اپرا وینفری: روبرو شدن با منتقدان و مخالفان

این چهره مشهور رسانه های تصویری در آمریکا عقیده داره که روبرو شدن با حجم بزرگی از انتقاد در راه موفقیت مانع بزرگیه. مخصوصاً وقتی که بدونین تعداد زیادی منتظر شکست و سقوط شما هستن. این افراد انتظار می کشن تا شما اشتباهی انجام بدین و اون گاه با بزرگ نمایی این خطا، نابودتان کنن. اگه فردی در طلب موفقیت باشه، باید توانایی روانی اینجور موقعیت هایی رو داشته باشه و به سرعت در برابر رقبا تسلیم نشه.

  1. بارابارا کورکوران: ترس

این سرمایه گذار مشهور آمریکایی ترس رو بزرگترین دشمن موفقیت می دونه. ترس درورنی از شکست، سختی های زندگی، از دست دادن عزیزان و موارد مشابه آروم آروم انرژی فرد رو تحلیل می برد و اون رو به موجودی ضعیف و شکننده تبدیل می سازه. از این رو جربزهِ مناسب از جمله شروط اصلی کارآفرینیه.

  1. لری الیسون: رشد سریع اعضای گروه

مدیرعامل شرکت اوراکل یکی از دشوارترین بخش های کارآفرینی رو پیشرفت سریع همکاران اولیه و تمایل اونا به ترک مجموعه می دونه. این اتفاق معمولاً در روند کار رخ می دهد و ممکنه آسیب زا باشه. از طرف دیگه، شاید توانایی های همکاران شما با نیازای جدید هم خوانی نداشته و مجبور باشین با اونا وداع کنین. طبیعیه که اینجور اقدامی بسیار سخته و فشار روانی زیادی روی فرد وارد می سازه.

  1. آریانا هافینگتون: تعادل کار و زندگی

صاحب امتیاز مجموعه خبری هافینگتون پُست ایجاد تعادل میان کار و زندگی رو بخش سخت کارآفرینی می دونه. اون عقیده داره که افراد جوونی که تازگیا مبادرت به راه اندازی کار و کاسبی ای تازه کرده ان، بیشتر زندگی شخصی و خانوادگی خود رو فراموش می کنن و غرق در کار می شن. غافل از اون که موفقیت های شغلی فقطً واسه زندگی آروم و مرفه در زندگیِ واقعی ارزش دارن و بدون اینجور اهدافی به طور کاملً بی فایده هستن. به علاوه، بدون ایجاد توازن میون این دو بخش از زندگی، فرد انرژی کافی رو نخواد داشت و راه پیشرفت اون بسته می شه.

هدف از زندگی چیه و واسه چه هدفی باید زندگی کنین؟

چیجوری ترس از نا امید کردن بقیه رو از بین ببریم؟

ماهنامه معیشت

No Comments

Leave a Reply