عمل بینی در شیراز

معیار ها و ارزیابی بینی زیبا

معیار های زیادی برای تجریه و تحلیل ابعاد بینی و تناسب بینی با دیگر قسمت های صورت ، وجود دارد. در تجزیه تحلیل بینی و بینی زیبا ، گرفتن عکس های استاندارد  از زاویه تمام رخ و نیم رخ در خانم ها بدون داشتن هیچ گونه آرایشی در صورت لازم است .بهتر است عکسها در نور طبیعی گرفته شوند و سر، هنگام عکس گرفتن کج نباشد زیرا آنالیز را مشکل کرده و گاهی باعث خطا در اندازه گیری ابعاد می شوند. سپس بر روی عکسها، بینی خود را بررسی و مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید.

نمای تمام رخ 

از آنجایی که ﺑﯿﻨﯽ ﮐﺎﻧﻮن ﻣﺮﮐﺰی ظﺎھﺮ ﺻﻮرت اﺳﺖ و در ﺧﻂ وﺳﻂ ﯾﮏ ﺳﻮم ﻣﯿﺎﻧﯽ ﺻﻮرت ﻗﺮاردارد. ﺗﻐﯿﯿﺮات اﻧﺪک در ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن ﺑﯿﻨﯽ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﺟﺮاﺣﯽ ﭘﻼﺳﺘﯿﮏ ﮔﺎھﯽﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﻣﻮﺟﺐ بهبودی ﺑﺴﯿﺎر زﯾﺎدی در ﺗﻌﺎدل ﺻﻮرت ﺷﻮد. ﺑﯿﻨﯽ اﯾﺪه آل ﺑﺎﯾﺪ طﺒﯿﻌﯽ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﺑﺮﺳﺪ و درﺗﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ ﻗسمت های اطﺮاف ﺑﺎﺷﺪ وﺗﻮﺟﻪ را ﺑﻪ ﺧﻮدش ﺟﻠﺐﻧﮑﻨﺪ.اگر بخواهیم بینی را از نمای تمام رخ بررسی کنیم و مورد تجزیه تحلیل قرار دهیم ، صورت را به پنج قسمت مساوی تقسیم می کنیم که پهنای بینی باید یک پنجم صورت را شامل شود ، اگر بینی شما در یک پنجمِ میانی صورتتان قرار دارد از نظر پهنا در سایز مناسبی است .معیار دیگری که می توان به وسیله آن پهنای بینی را مورد بررسی قرار داد این است که از گوشه داخلی چشم دو خط فرضی و عمودی رسم کنیم که پهنای بینی باید بین این دو خط فرضی قرار گیرد. قانون یک پنجم: صـورت را میتوان با استفاده از پهنای چـشـم بـه عـنـوان واحـد اندازه گیری به ۵ قسمت مساوی تقسیم کرد. یک صورت ایده آل به اندازه ۵ چشم پهنا دارد.

بخوانید :
پرکاربردترین اقلام مصرفی و وسایل آزمایشگاهی کدامند

نمای نیم رخ بینی

زمانیکه یک خط فرضی به سمت نوک بینی رسم کنید و خط دیگر را از نوک بینی به آن متصل نماید ، زاویه به دست آمده حاصل از بر خورد این دو خط باید بین ۳۰ تا ۴۵ درجه باشد. به علاوه زاویه ای که بینی با صورت می سازد اگر بین ۳۰ تا۴۰ درجه باشد مناسب است و در ایده آل ترین حالت این زاویه به ۳۶ درجه نزدیک میباشد.برای یک بینی زیبا زاویه بین بینی و لب ها در خانم ها باید ما بین ۹۵ تا ۱۰۵ درجه و برای آقایان بین ۹۰ تا ۹۵ درجه باشد .زاویه ای که پیشانی با بینی می سازد باید بین ۱۱۵ تا ۱۳۵ درجه باشد .

مواردی که پزشک باید درباره ی آن اطلاعات داشته باشد :

  1. سابقه ی بیماری ها ، عمل ها و بیهوشی های شما در گذشته
  2. نوع و دوز داروهای مصرفی شما
  3. بیماری های ژنتیکی شما و شایع درخانواده
  4. وضعیت تنفسی

ضمن انجام این موارد پزشک باید شمارا تحت معاینه ی بالینی دقیق قرار دهد و آزمایشات و تست های مورد نیاز به طور کامل انجام شود.

انواع عمل بینی

عملی جراحی بینی میتواند با سه هدف مجزا انجام شود.

  • عمل زیبایی بینی
  • عمل ترمیمی بینی
  • عمل زیبایی و ترمیمی بینی