داستان فیلم انفرادی (+دانلود فیلم انفرادی) در فیلم اسکای

شاید پیش از بررسی فیلم «انفرادی» بهتر باشد نگاهی به اظهار نظر یکی از عوامل فیلم بندازیم که گفته بود این اثر می تواند رکورد 100 میلیارد تومان فروش در سینمای ایران را کسب کند. این اظهار نظر کافی است تا نگاهی به کلیت فیلم «انفرادی» بیندازیم تا ببینیم که تمام فاکتورهای لازم برای فروش در سینمای ایران را در خود دارد. فاکتورهایی که نه براساس قواعد سینما و هنر، بلکه به دلیل مشکلات اجتماعی خارج از سالن های سینما می تواند به دانلود فیلم انفرادی بدون سانسور منجر شود.

سازندگان فیلم به خوبی می دانند که شهروندان ایرانی در حال حاضر وضعیت روحی خوبی ندارند و غرق در مشکلات مختلف هستند. از این جهت دست به هرکاری زده اند تا بتوانند آن ها را مجاب به تماشای فیلم کنند تا لبخند به لبانشان بیاید. به نظر می رسد که تماشاگر ایرانی هم که به تماشای فیلم می رود چیزی جز این نمی خواهد و نتیجه این معامله، فروش و موفقیت فیلمی مانند «انفرادی» می شود که الهام بخش فیلمسازان دیگر برای ساخت آثار مشابه خواهد شد.

فیلم ایرانی انفرادی فیلمبرداری آن نزدیک به 90 روز به طول انجامیده که بیشتر سکانس های آن در لواسان فیلمبرداری شده و سکانس های پایانی آن در شهر تهران ضبط شده است این فیلم داستان سه دوست را روایت می کند که قرار است که یکی از آنها به افراد پرنفوذ و قدرتمندی بدهکار است و قرار است با دزدی ماشین عتیقه جات بدهی خود را پرداخت نمایند که در این مسیر با اتقاقات جالب و طنزی روبروی میشوند.

بازیگران فیلم انفرادی

در جدیدترین فیلم اکران شده مسعود اطیابی بازیگرانی همچون رضا عطاران ، مهدی هاشمی ، احمد مهران فر ، برزو ارجمند ، شقایق دهقان ، سیروس همتی حضور دارند.

داستان فیلم جدید انفرادی در مورد چیست؟

فیلم سینمایی انفرادی، روایت‌گر زندگی سه مردی است که با سرگذشت‌های متفاوت بر اثر یک تجمع مشترک در پی دزدیده شدن پول‌ها و دارایی‌شان توسط یک موسسه مالی معتبر، با یکدیگر آشنا و هم‌مسیر می‌شوند. آن‌ها بعد از تحسن و اعتراض در جهت بازپس‌گیری دارایی‌شان از مدیرعامل مجموعه قول می‌گیرند تا طی 6 ماه آینده به پول‌های خود برسند. اما در طول این 6 ماه به‌واسطه سرگذشت بدی که در گذشته داشتند نه امکان برگشت به خانه‌های خود را دارند نه پول زندگی در مسافرخانه و هتل. جواد که از ترس شاکی‌هایش از باشگاه‌های ورزشی به دلیل فروش مکمل‌های اشتباه جرات بازگشت به خانه ندارد،

بهرام هم بعد از دست‌برد به پول‌های پدرخانمش و از دست دادن آن‌ها رویِ روبرو شدن با همسر و خانواده‌اش را ندارد. امیرخان هم بعد از بازگشت از زندان تمام دارایی‌ش را از دست داده و جایی برای زندگی ندارد. آن‌ها بعد از چند روز آوارگی و کارتن‌خوابی تصمیم می‎گیرند برای رهایی از این وضعیت مرتکب خلاف شوند تا تا با حداکثر حبس شش ماهه به زندان بروند و آب و غذا و جای خوابشان را تامین کنند. درنتیجه خلاف‌های متععدی از جمله دزدی، زورگیری، پارتی‌های شبانه و… را امتحان می‌کنند اما هربار موفق نمی‌شوند و با شکست مواجه می‌شوند.

بخوانید :
هر آنچه لازم است قبل از خرید یک شامپوی خوب بدانید

نقد و بررسی فیلم انفرادی

این دو خط بالا فیلمنامه فیلم انفرادی را تشکیل می‌دهد، البته اگر بتوان نام فیلمنامه روی آن گذاشت چرا که پایه‌های این فیلمنامه کاملا روی آب چیده شده است. ما سه شخصیت داریم که یکی از یکی مسخره‌تر هستند و قرار است آنها را طی خلاف‌هایی که می‌کنند تا بلکه به زندان بیفتند، پیگیری کنیم. آنها پارتی می‌روند، دزدی می‌کنند، آب بازی در پارک می‌کنند و بانک هم می‌زنند و چند کار دیگر. در این صحنه‌های مثلا ممنوعه هم قرار است که ما به لوده بازی سه شخصیت اول اصلی فیلم بخندیم. وقتی از واژه «لوده بازی» استفاده می‌کنم واقعا معنایش «لوده بازی» است.

زمانی عطاران کار طنز انجام می‌داد و جنس کمدی‌اش را می‌شد با اندکی اغماض ستایش کرد. عطاران اندک اندک به مسیر لوده بازی کشیده شد و شخصا مرا یاد آدام سندلر در سینمای جهان می‌اندازد. سندلر هم سعی کرد فیلم‌های جدی بازی کند و خودش را بهتر بشناساند اما در نهایت دید که تماشاگران از او همان لوده‌ای را می‌خواهند که در برخی فیلم‌هایش وجود دارد و در نهایت هم بیشتر در همان کالبد باقی ماند. عطاران هم به همین وضع دچار شده و تصمیم گرفته به سیم آخر بزند.

درباره ی فیلم انفرادی بیشتر بدانید

شاید یک دهه قبل حضور چهره‌ای نظیر «رضا عطاران» برای فروش یک «شبه‌کمدی» به تنهایی کافی بود، اما این بازیگر دیگر به تنهایی تضمین کننده فروش نیست و با افزایش تعداد بازیگرانی که بازی‌های او را تقلید می‌کنند، موقعیت عطاران دیگر خاص و ویژه نیست. تقسیم بندی موقعیت عطارانیسم و کپی کردن حرکات بداهه این بازیگر توسط چهره‌هایی نظیر همچون مهدی هاشمی و احمد مهرانفر در این فیلم تکرار می‌شود تا تعداد عطاران‌های فیلم انفرادی افزایش پیدا کند.

مهدی هاشمی در سری‌دوزی‌هایی از این دست مثل تگزاس و انفرادی همواره یک نقش ثابت را ارائه می‌دهد و احمد مهرانفر برای تیپ‌سازی دست به دامان کلیشه جواد رضویان در شبه‌ کمدی‌هایی می‌شود که این بازیگر در آن ایفای نقش کرده یا به تبع شیوه بازی‌اش در پایتخت همچنان متکی به داشتن یه لهجه است. در این فیلم مهرانفر عملا هیچ نقش مهمی در فیلم ندارد به غیر از اینکه خلاء گفت‌وگوی بی‌هدف را با ادای لهجه پرکند.

منبع:  فیلم اسکای https://filmsky.ir/