بهترین چیزها در دنیا رایگان هستن اما به این معنی نیس که رسیدن به اونا آسونه و به تلاش، عرق‌ریختن و همت نیاز نداره.

این موضوع به‌خصوص در مورد یادگیری مهارت‌های اساسی در زندگی نمونه داره.

واسه هممون روشن و مبرهنه که استعدادهای داخلی آدم بیشتر از هر چیز دیگری در زندگی ارزش سرمایه‌گذاری دارن. اما اینجا این سوال مطرحه که: «سخت‌ترین و مفیدترین مهارت زندگی که باید آموخته شه چیه؟»

واسه پیدا کردن جواب این سوال از شما دعوت می‌کنیم تا ادامه این مطلب رو تا انتها بخونین. با ما همراه باشین.

همدلی کردن

شما اگه منظم‌ترین، شناخته‌شده‌ترین و ثروتمندترین فرد روی کره خاکی باشین اما توان همدلی کردن با بقیه رو نداشته باشین، در واقع هیچ نیستین! در این حالت فقط می‌توان شما رو یه اجتماع‌جنگ دونست و بس.

همدلی کردن با بقیه یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌های انسانه که در بیزینس‌های مدرن به‌راحتی به فراموشی سپرده شده.

همون‌طور که از نام «همدلی» مشخصه، یعنی توانایی حس کردن احساسات بقیه. با داشتن اینجور مهارتی شما می‌تونید فروش بیشتری داشته باشین و خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه بدین.

همدلی در کارای گروهی دلیل می‌شه تا اعضای گروه با تلاش و جدیت بیشتری وظایف خود رو به انجام برسانند.

یکدلی و احساس تنهایی با بقیه این مزیت رو داره که فرد بالاتر از خود و دنیای خود رو ببینه و بتونه مسایل بیشتری از حس‌های داخلی خود رو درک کنه.

تسلط بر خواب

ترفندهای مختلفی واسه داشتن خواب باکیفیت در سراسر وب هست اما مطمئنا رعایت این موارد زیادی سخته.

اما پزشکان فکر میکنن فارغ از روشی که واسه خوابیدن انتخاب می‌کنین، مهمه استراحت شبونه‌ی کامل و با کیفیتی داشته باشین. تحقیقات زیادی ثابت کرده‌ان با داشتن یه برنامه منظم و سازمان‌دهی شده می‌تونید بسیار راحت‌تر به خواب رفته و صبح هم آسون بیدار شید.

مدیریت زمان

یکی از مهارت‌های مهم و مهمی که همه کارفرماها باید داشته باشن، مدیریت زمونه. از اونجا که اینجور هدفی فقط یه روش یا راه حل مشخص نداره، شما باید ترفندهای متناسب با سبک زندگی خود رو بیاموزید و به انجام اون وفادار باشین.

شاید سخت‌ترین بخش مدیریت زمان برنامه‌ریزی کردن باشه. برنامه‌ها باید به‌گونه‌ای باشن که شما همه گزینه‌های موجود در لیستِ کارای در دست انجام رو به موقع و درست انجام بدین.

یعنی صِرف نوشتن یه‌سری کار و مجبور کردن خود به انجام اونا کافی نیس.
شما باید دید درست و دقیقی به زندگی و کارای خود داشته باشین تا با استناد بر اونا بتونین برنامه‌های روزانه‌تون رو طوری مشخص کنین که همه گزینه‌ها قابل اجرا باشن.

 

 

کمک خواستن

کمک طلب کردن از بقیه از جمله ترفندهاییه که دلیل زیر و رو شدن زندگی شما و بهبود هر چی بهتر اون می‌شه.

قسمت سخت ماجرا اینجاس که خیلی از ما نمی‌دانیم چه وقتی به کمک نیاز داریم و نمی‌توانیم به موقع از امتیازات این استفاده کنیم.
هم اینکه، تقریبا هیچ‌کسی دوست نداره به عنوان یه آدم ضعیف یا بی لیاقت به‌نظر برسه.

اما اگه کمک خواستنِ به‌موقع از بقیه رو بیاموزید، تحولی بزرگ در زندگی خود تماشاگر هستین.

در تحقیقات گذشته دانشجویان دانشکده بازرگانی هاروارد، برخلاف تصور عموم، کمک خواستن از بقیه، فرد رو موثر نشون می‌دهد تا ضعیف.

وقتی شما از بقیه کمک می‌خواهید یعنی بر هوش و تجربه اونا تکیه می‌کنین. این دلیل می‌شه از نظر اونا دوست‌داشتنی و قابل اعتماد باشین.

 

مثبت حرف‌زدن با خود

 

شاید خیلی مهم نباشه که بقیه چه فکری در مورد شما دارن اما مطمئنا تصور شما از خودتون خیلی مهمه.

تصوراتی که هر فرد از خود داره در اعتماد به نفس و روش رفتار اجتماعی اون تاثیر مستقیمی داره.

بخاطر این خیلی با اهمیته خیلی مثبت در مورد خود فکر کنین و با خود حرف بزنین.

ثابت قدم بودن

هر کاری که انجام می‌بدین، باید بدونین که داشتن ثبات و عزم راسخ در اون خیلی مهمه.

بعضی از مردم وقتی به درجات بالای شغلی می‌رسند از تلاش کردن دست بر می‌دارن اما باید بدونین که پایداری در تلاش و یادگیری مهارت‌های جدید تضمین کننده دووم موفقیت هر فرده.

سرتون به کار خود باشه

آموختن این که ذهنتون رو فقط به کار خود معطوف کنین خیلی سخته و ممکنه یه عمر زمان ببره.

اینکه همیشه سرتون در کار و زندگی بقیه باشه نه فقط کمک کننده نیس بلکه یه جور اتلاف وقت هم بشمار می‌رود. به‌جای این کارای الکی، ذهن و فکر خود رو روی زندگی و شغل خود معطوف کنین تا راه‌های درست پیشرفت رو بیاموزید.

بخوانید :
روز جهانی مردان؛ تمرکز بر سلامت مردها و پسرها و ترویج برابری جنسیتی
سکوت کردن در مواقع ضرورت
زندگی همه آدم‌ها فراز و فرود داره.

مسایل مختلفی ممکنه در زندگی ظاهر شن که دلیل ناراحتی، عصبانیت یا تعجب شن. مهم اینه که یاد بگیرین این مسایل رو در دل خود نگه دارین و با صدای بلند واسه بقیه تعریف نکنین.

لازم نیس هر چی از ذهن شما می‌گذره رو به زبون بیارین. این کار دلیل می‌شه تا بعدا از کرده خود پشیمون شید.

پس، بیاموزید که چه وقتی دهن خود رو بسته نگه دارین و سکوت اختیار کنین. یادگرفتن این مهارت خیلی سخته اما تاثیر خیلی عجیبی در سبک زندگی شما داره.

غیبت نکنین

رابطه‌های اجتماعی در زندگی هر فردی بسیار مهم هستن. مهم‌ترین عامل رابطه اجتماعی هم اعتماده.

یکی از ساده‌ترین مسایلی که دلیل از بین رفتن اعتماد میان آدم‌ها می‌شه، غیبت کردنه.

پشت سر بقیه حرف نزدن در این دنیای پر از اتفاق‌های عجیب خیلی سخته. خیلی از مردم به این کار عادت دارن و دوری از اون براشون سخته.

اما واسه داشتن یه زندگی سالم و ارتبا‌های براساس اعتماد دو طرفه لازمه از حضور در جلسه‌های غیبت افراد دوری کنین. اگه نمی‌تونید محل رو ترک کنین، خیلی رک از فرد غیبت‌کننده بخواین که دیگه ادامه نده و در مورد موضوع دیگه ای صحبت کنه چون شما دوست ندارین این حرف‌ها رو بشنوین.

 

در زمان حال زندگی کردن

 

به گزارش محققان شادی در جهان، بیشتر مردم توانایی زندگی کردن در زمان حال رو ندارن.

در ۴۷ درصد مواقع، مردم در حال فکر کردن به گذشته یا آینده هستن و از زمان حال خود استفاده نمی‌کنن.

مردم بدون توجه به کاری که انجام میدن، بیشتر خوشحال نیستن. به‌طور مثال، راه رفت و برگشت به محل کار یکی از کارای عذاب‌آور واسه خیلی از کارمندانه که هیچ لذتی از اون نمی‌برند. اما اونا نمی‌دانند اگه ذهن خود رو فقط روی همین راه رفت و اومد متمرکز کنن و به دور و بر توجه داشته باشن، بیشتر خوشحال هستن تا اینکه فکرشون رو با مسایل دیگری مشغول کنن.

تسلط داشتن بر فکرا

انجام دادن چیزی که به اون فکر می‌کنیم به قدرت اراده و تسلط کافی روی فکرا نیاز داره.

موضوع اینه که آدم، محصول تجربیات گذشته خوده و فکرا ما کامل تحت‌تاثیر مسایل قبلی هستن.

اما این رو یادتون باشه که آینده همون گذشته نیس.

یادگیری زبون دوم

یادگیری مهارت‌های جدید درهای تازه‌ای رو در زندگی شما می‌گشاید. یادگیری زبون در بالاترین جایگاه بقیه مهارت‌ها به شما کمک می‌کنه تا فرصت‌های حرفه‌ای و ارتباطی بیشتری داشته باشین.

به‌طور مثال، وقتی به زبون انگلیسی تسلط داشته باشین علاوه بر پیدا کردن دوستان جدید در کشورای دیگه که فرهنگ‌های متفاوتی دارن، می‌تونید مقاله‌ها و مطالب مهم بیشتری رو بخونین و با مسایل زیادی در جهان آشنا شید.

یادگیری زبون دوم سخته اما تاثیر خیلی عجیبی در زیر و رو کردن زندگی بشر داره.

سخنرانی کردن

واسه خیلی از مردم صحبت کردن در جمع خیلی سخته. اونا همیشه در ترس از اشتباه کردن هستن. اما باید بر این ترس خود پیروز شدین.

واسه این منظور باید تمرین کنین و از اشتباه کردن هم نترسین. وقتی بتونین در جمع‌های کوچیک و بزرگ ایده‌ها و طرح‌های خود رو مطرح کرده و از اونا دفاع کنین، مطمئنا موفقیت بیشتری رو به زندگی خود وارد می کنین.

 

 

صداقت داشتن

صادق بودن با بقیه در همه شرایط خیلی سخته. اما تمرین کنین که در زندگی خود صداقت پیشه کنین.

با خودتون هم رو راست باشین. شما باید به جایی برسین که از اشتباه‌های خود درس بگیرین و واسه بهبود شرایط همه تلاش خود رو انجام هید.