۱- درست کردن شوینده در خونه

درسته که در فضای وب مقاله های آموزشی بیشماری در مورد چگونگی ساخت و جفت و جور شکلای جور واجور شوینده و وسیله و وسایل لازم واسه تمیزی خونه هست، اما پیشنهاد می کنیم از ساختن شکلای جور واجور پودر یا مایع شست‌وشو در خونه دست بکشین. دلیلمان هم اینه که برخلاف تصورتون به کار گیری نمونه های خونگی و دست‌ساز این اجناس نه فقط موجب صرفه جویی در هزینه ها نمی شن، بلکه خرج بیشتری هم روی دستتون باقی میذاره.

هم اینکه، خاصیت تمیزکنندگی هم ندارن.

۲- به کار گیری گردگیر دستی (چوب پر)

این گردگیرها اصلا خاصیت تمیزکننده ندارن و فقط گرد و غبار رو از جایی به جای دیگه منتقل می کنن. به جای به کار گیری این وسیله های غیرکاربردی، بهتره از دستمالای میکروفایبر واسه پاک کردن غبار و آلودگی از روی سطوح استفاده کنین.

۳- شستن پنجره های در روزای آفتابی

خیلی از ما تصور می کنیم که اگه شست‌وشوی پنجره ها رو در طول روز و زیر نور خورشید انجام بدیم بهترین کار رو انجام دادیم. اما این باور غلطه چون در گرمای آفاب، مایه پاک کننده شیشه خیلی سریع روی پنجره خشک شده و اثرش به صورت لک روی شیشه باقی می مونه. پس، واسه دوری از این بهتره این کار رو به روزای ابری یا بعد از غروب آفتاب بندازین.

۴- با کفش در خونه راه رفتن

واسه پیشگیری از تراشیده شدن کار و زحمت اضافه، کفشای خود رو در بیرون در درآورده و پابرهنه روی فرش و کفپوشا راه برید. مطمئنا میدونید که کف کفشا پر از خاک و آلودگیه و با پوشیدن اونا در فضای داخلی خونه فقط زحما خود رو دوبرابر کرده و دایم باید تی یا بخارشور دستتون باشه.

۵- تمیز نکردن دستگاه جاروبرقی

با در نظر گرفتن اندازه جاروبرقی و تشخیص خودتون، هر چند وقت یه بار کیسه داخلی دستگاه رو عوض کنین. وگرنه به جای کشیدن آشغالا به درون جاروبرقی، همه اونا روی سطح زمین برخواهند گشت و کارتون رو دوبرابر می کنن.

بخوانید :
بهترین مناطق ایران برای سفر در تعطیلات نیمه خرداد [قسمت دوم]

۶- استفاده غلط از مایع تمیزکننده سطوح

یکی از اشتباهات عادی در میان خانمای خونه دار اینه که هنگام تمیز کردن کاشیای آشپزخانه، اجازه نمی دن مایع شوینده چند دقیقه روی سطح اونا بمونه. این کار واسه اینه که شوینده یاد شده روی چربیا و آلودگیا اثر کرده و پاک کردن اونا رو آسون تر کنه.

۷- کم توجهی به سیستم تهویه سرویس بهداشتی

یکی از آسونترین کارا واسه تمیز کردن سرویسای بهداشتی اینه که ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قبل از شروع کار، هواکش رو روشن کنین تا تموم رطوبت رو بیرون کشیده و روند تمیزنمودن رو براتون آسون کنه.

۸- پاشیدن مایع تمییز کننده روی سطوح

برخلاف تصور، اسپری کردن مستقیم شویندها روی سطوح چوبی یا شیشه ای به تمیزی بیشتر اونا کمک نمی کنه، بلکه یه جور خاصیت چسبناک بودن از خود بر جای می ذارن که موجب جذب بیشتر گرد و غبار می شه.
واسه پیشگیری از اینجور پیشامدی، مایع رو روی دستمال اسپری کرده و بعد میز رو پاک کنین.

۹- نداشتن برنامه ای منظم واسه تمیزکاری

وقتی در طول هفته دست به مشکی و سفید نزده و همه کارا رو به آخر هفته موکول می کنین، در واقع به حجم و سختی این روند اضافه می کنین. به جای اینکه یه بار در هفته جارو و دستمال بکشین و حسابی خد رو خسته کنین، بهتره این مسوولیت رو به کمترین حد ممکن سه روز در هفته تقسیم کنین تا هم خونه همیشه تمیز باشه و هم اینکه خودتون رو زیادتر از اندازه ضرورت خسته نکنین.