امروز ۲۸ آبان برابر با ۱۹ نوامبر مصادفه با «روز جهانی مردان».

هدف از برگزاری روز جهانی مرد، دقیق شدن و فوکوس کردن بر سلامت مردها و پسرها، بهتر شدن روابط، گسترش برابری جنسیتی و برجسته ساختن نقش مثبت مرد در جامعه س. این مناسبت، فرصتی واسه مردهاست تا نتیجه کارا و کمکاشون خصوصا کمک به جامعه، خونواده، ازدواج و مراقبت از بچه هاشون رو جشن بگیرن و نشون بدن که همه مردها، آدمهای زورگور و قدرت طلبی که تو ذهن بیشترین جنس مخالف هست نیستن.

این روز بهونه‌ایه تا زحمات مردان در محل کار و فدارکاری پدران و همسران در محیط خونواده ارج نهاده شه.
شاید اگه رقابت‌های مردان و پسران رو در طول زندگی اونا بدونین شمام موافق باشین که مردان و پسران هم نیاز به توجه بیشتر جامعه جهانی دارن. واسه درک بهتر مشکلات مردان و پسران نمونه‌ای از رقابت‌های زندگی اونا رو یادآور می‌شیم که شامل موارد زیر می‌شن:

– پسران دو برابر بیشتر از دختران به مشکل مشکل توجه به وجود اومده به وسیله بیش فعالی (ADHD) گرفتار می‌شن.

– اندازه ترک تحصیل پسران در مقطع دبیرستان بسیار بالاست.

 

– نمرات پسران از دختران کمتره.

 

 

– اندازه خودکشی در پسران چهار برابر دخترانه.

 

 

 

– احتمال ورود پسران به زندان در جوونی بیشتر از دخترانه.

– پسران بیشتر از دختران قربونی جرم و جنایت می‌شن طوری که پسران ۵ برابر بیشتر از دختران بر اثر قتل جون خود رو از دست میدن.

بخاطر این از شما دعوت می‌کنیم تا مقاله‌های زیر که مربوط به سلامتی مردان و دنیای باحال اوناس رو از دست ندین:

۱۴ نشونه مریضی‎های خطرناک در مردان که نباید به اون‎ها بی‎توجه بود

متأسفانه مردان به بی توجهی به نشونه های مریضی در خود و بی علاقگی به مراجعه به دکتر مشهورند. همین مسأله باعث شده آمار مرگ و میر اونا در مورد بعضی بیماریا در مقایسه با زنان بیشتر باشه، چون مریضی اونا خیلی دیر و در مراحل پیشرفته تشخیص داده می شه یعنی وقتی که دیگه کاری ساخته نیس.
پس لازمه این عادت نادرست رو ترک کنین و به نشونه هایی که بدن تون بروز میده توجه کنین. این نشونه ها بعضی وقتا به ظاهر ساده و بی خطر هستن اما واقعا از وجود مشکلی جدی خبر میدن.
با باخبر شدن از علائم بیماریای مردان و مراجعه به موقع به دکتر، سلامت خود رو حفظ کنین.

اگه ۴۵ تا ۵۰ سال سن دارین و دچار مشکل نعوظ هستین باید بدونین که این مسأله نشونه مهمیه. مشکل نعوظ ممکنه نشونه نبود گردش خون در بدن باشه که در قسمتای دیگه بدن مثل قلب و مغز هم ایجاد مشکل می کنه.
واقعا ممکنه مشکل نعوظ از حمله قلبی یا سکته مغزی طی ۱۰ سال آینده در اثر مصرف سیگار یا سابقه مریضی قلبی در خونواده خبر دهد.
هم اینکه، مشکل نعوظ از خطر فاکتورهای مریضی قلبی عروقیه و باید حتما روش زوم بشه، حتی اگه دیگه خطر فاکتورهای این مریضی رو نداشته باشین.

با نشونه های سرطان سینه در مردان آشنا شید

بر خلاف تصور عادی سرطان سینه تنها مخصوص زنان نیس.

البته آمار دچار شدن به این سرطان در مردان خیلی کمتر از زنونه اما لازمه که مردان در مورد نشونه های این سرطان بدونن تا با مبادرت به موقع بتونن سلامتی خود رو حفظ کنن. متأسفانه بیشتر موارد دچار شدن به سرطان سینه در مردان در مراحل پیشرفته این مریضی شناسایی می شن.
بخشی از این مسأله به وجود اومده به وسیله بی اطلاعی از این موضوعه که سرطان سینه در مردان هم هست.

بیشتر مردان گرفتار به سرطان سینه متوجه وجود یه توده سفت و بدون درد روی عضلات سینه خود، در پشت یا نزدیکی ناحیه نوک سینه می شن.
این غدها متفاوت از توده های به وجود اومده به وسیله مریضی ژنیکوماستی (بزرگ شدن خوش خیم سینه ها در مردان) یا رشد بافت سینه در اثر به هم خوردن تعادل هورمونا هستش.
مریضی ژنیکوماستی معمولا به شکل یه توده فشردنی، متحرک و نرم در پشت نوک سینه ظاهر میشه. اما توده های مربوط به سرطان سینه متحرک یا نرم نیستن، بلکه تقریبا سفت هستن و خیلی راحت زیر پوست حرکت نمی کنن. واسه اطمینان از سرطانی بودن توده، به تصویربرداری پزشکی و بعضی وقتا نمونه ورداری سوزنی نیازه.

سیزده نشونه سرطان در مردان که نباید از اونا غافل شد

خیلی از علائم سرطان در مردان ممکنه با بیماریا و مشکلات جسمی دیگه اشتباه گرفته شه.
در عین حال، مردان به تأخیر در مراجعه به دکتر مشهور هستن و آسون ترین راه واسه اونا ندیده گرفتن علائم بیماریا هستش.
اما لازمه که از بدن خود شناخت داشته باشین و در مورد این علائم یا هر گونه احساس درد غیر طبیعی و یا دیگه تغییرات جسمی به دکتر مراجعه کنین.

سرفه ای که بیشتر از ۳ هفته یا بیشتر طول بکشه و با علائم دیگری مثل سرماخوردگی یا شکلای جور واجور آلرژی همراه نباشه، ممکنه از علائم اولیه سرطان ریه باشه. سرطان خون هم می تونه منتهی به بروز نشونه هایی مثل مریضی برونشیت شه.
اگه سرفه هاتون شدیدتر از عادی و همیشگیه یا در سرفه هاتون خون هست، این مسأله رو باید جدی بگیرین. بعضی از افراد گرفتار به سرطان ریه در ناحیه قفسه سینه دچار دردی می شن که تا شونه ها یا پایین بازوها ادامه پیدا می کنه.

بخوانید :
از این اشتباهات رایج در خانه تکانی دوری کنید
ناباروری مردان، مشکل رو به افزون

تحقیقات دانشگاه مریلند آمریکا نشون می‌دهد که دلیل ۹۰ درصد مشکلات ناباروری مردان رو مشکلات اسپرم مثل کم بودن تعداد اسپرم‌ها، کیفیت پایین اونا یا هر دو مورد تشکیل میدن و علاوه بر اینا مشکلات آناتومی بدن، نبود تعادل در هورمون‌ها و مشکلات ژنتیکی هم دیگه دلایل ناباروری به حساب می‌روند. انجمن ارولوژی اروپا هم دربارهٔ مریضی‌هایی که موجب ناباروری در مردان می‌شن واریکوسل یا بزرگ‌ شدن یکی از مشکی‌رگ‌های بیضه، مشکلات انسدادی بیضه‌ها، مریضی‌های عفونی یا مشکل پروستات رو نام برده‌ است.

مردان از رابطه خود با زنان به دنبال چه چیزایی هستن؟

در دهه ۱۹۳۰، دکتر جورج دبلیو کرین یه اندازه واسه نمره دادن به زندگی مشترک مردان و زنان طراحی کرده بود که به شوهران امکان می داد زنانشان رو آزمایش کنن و برعکس. هر زن واسه زدن لاک قرمز رنگ و یا رفتن به تختخواب در حالی که موهاش با گیر یا چیز دیگری بسته شده بود یه نمره منفی دریافت می کرد.
شاید بشه گفت که دلیل درگیریای بین زن و شوهر در اون دوران بسیار خوفناک بود. حالا نزدیک به یکصد سال از اون دوران میگذره و تعبیر ما از یه زن خوب هم شدیدا تغییر کرده.

به گفته خیلی از کارشناسان بخش ازدواج، مردان به اندازه وفاداری، احترام و جذابیت ظاهری واسه صداقت و راستگویی زنان هم اهمیت قایلند. مردان میخوان که واقعیت رو از زبون زنانشان بشنون. بله واقعیت و نه انتقاد. کلا، یه زن کامل و دوست داشتنی واسه مردان، اون زنیه که عقاید خود رو بسیار رو راست و بدون قضاوت کردن میگه.

زنان با این کارا مردان رو از خود فراری میدن

تقریبا هممون در میان دوستانمان خانمی رو می‌شناسیم که تحصیل‌کرده، جذاب و باهوشه اما در زندگی عاطفی خود هیچوقت موفق نبوده و با مردهای زندگی خود همیشه مشکل داشته و داره.

مشکل این افراد بیشتر خودشون هستن. اونا با پیله کردن روی رفتارهایی که خیلی باحال نیس و بعضی وقتا آزاردهنده هم هستن، مردها رو از دور و بر خود پراکنده می‌کنن. اگه این خانوم‌ها بدونن که کدوم ویژگی‌های رفتاری یا اخلاقی اونا دلیل تنها ماندنشان شده، شاید زندگی خوشحال تر و رابطه سالم‌تری رو تجربه می کنن.

ذهن زنان و مردان بسیار با هم فرق داره.

مردان رو تموم مسایل تمرکز دارن. اما زنان به جزئیات بی‌ارزش و الکی خیلی توجه نشون میدن و همین موضوع باعث پیچیده شدن یه اتفاق ساده می‌شه.
دست‌کم در قرارهای اولیه خود از گیر دادن به مسایلی که قابل چشم‌پوشی کردن هستن دوری کنین. این رو بدونین که پرداختن به حاشیه صحبت‌ها چیزی جز ناراحت کردن طرف مقابل رو بدنبال نداره و در نتیجه ممکنه یه مرد پس از یه یا دو قرار کلا از خیر آشنایی با شما بگذره.

میدونید ریش مردان چه فوایدی واسه سلامتی اونا داره؟

چارلز داروین نظریه پرداز مشهور بریتانیایی در کتاب خود به نام «نسل آدم» به موضوع ریش مردان هم پرداخته بود و در فرضیه خود میگفت موی زیاد مردان واسه زنان جذاب بوده و یکی از معیارهای اونا واسه انتخاب شریک زندگی بوده.
با اینکه ممکنه بعضیا این نکته رو قبول نکنن اما زیست شناسا امروزی هم نظریه داروین رو تایید کردن و این موضوع رو که مردانی که ریش دارن در مقایسه با مردانی که موی صورت خود رو به طور کامل اصلاح می کنن جذابیت بیشتری واسه زنا دارن شاهدی بر ادعای خود می دونن.

اما علاوه بر ایجاد جذابیت ظاهری، کارشناسان فکر می کنن مردانی که ریش و سبیل دارن از امتیازات دیگری هم مخصوصا سلامتی بیشتر بهره مند هستن.

علائم آسم و آلرژی رو کم می کنه

خیلی از پژوهشا میگه در مورد مردانی که گرده گیاهان یا گرد و غبار باعث آلرژی یا آسم در اونا می شه، موهای صورت شون که در نزدیکی بینی قرار داره مانند یه جور فیلتر عمل می کنه و قبل اینکه ذرات آلرژی زا وارد بدن شن جلوی اونا رو میگیره.