سال ۱۹۲۰ رو می‌توان زمان دقیق تولد پنت هاوس دونست؛ قصرهایی در دل آسمون که حالا بعد از یه قرن و نیم به بهترین واحد برج‌ها و ساختمون‌های بلند گفته می‌شه، با امکاناتی رویایی و خاص. قبل از اون زمان طبقات آخر ساختمون‌‌های مرفه‌نشین و اربابی که بیشتر اتاق‌هایی با سقف شیروانی بودن، مختص کارگران بورژواها بود. اما طبقه پولدار آمریکا از دل نیویورک عزمشونو جزم کردن دستی به سر و روی اتاق‌‌های زیر شیروانی خود بکشن و اونو به واحدهایی خاص تبدیل کنن.  اون‌ها با این رقابت مواجه شده بودن:« به چه دلیل ما نباید اینجا زندگی کنیم؟» و شد چیزی که شد.
حالا با در نظر گرفتن قیمت خرید بالای پنت هاوس، شاید خیلی از شما علاقه مند باشین بدونین قیمت رهن و اجاره پنت هاوس تو تهران  چقدره؟ اصلا فکر می‌کنین چه امکاناتی، پنت هاوس‌ها رو از دیگر واحدهای یه برج یا مجتمع‌های مسکونی بزرگ جدا می‌کنه؟

، اولین چیزی که در مورد پنت هاوس‌ها باید گفت، ظاهر متفاوت خارجی اون‌ها هستش.
شکل و شمایلشان با بقیه واحدهای برج‌ها فرق می‌کنه. عموما گرد هستن؛ در سراسر اون‌ها پنجره‌های شیشه‌ای دیده می‌شه و عموما یه تراس خیلی بزرگ دارن که واقعا حیاط خصوصی اهالی پنت هاوسه. حالا وارد این خونه‌ ها می‌شیم. پنت هاوس‌ها، بیشتر از ۳ یا ۴ اتاق خواب مستر دارن؛ اتاق‌هایی که همه چیز دارن: یه سوییت بزرگ با سرویس بهداشتی مخصوص، نورپردازی، سیستم صوتی خاص و … دومین امکانی که در بیشتر پنت هاوس‌ها هست، آسانسور اختصاصیه! از اونجایی که در آخرین طبقه و بهترین بخش برج هستین، به کار گیری آسانسور مشترک ممکنه براتون وقت‌گیر باشه. روف گاردن هم از دیگر آپشن خاص پنت هاوس‌ها به حساب می‌رود: باغچه‌ای کوچیک و شخصی. تراس، باشگاه ورزشی شخصی، تراس‌هایی مانند حیاط، استخر و … از دیگر امکانات منحصر به فردیه که با اجاره پنت هاوس تو تهران نصیبتون می‌شه.

بخوانید :
کمپین نارنجی با هشتگ «نه به خشونت علیه زنان» از امروز تا ۲۰ آذر برگزار می شود

پیش‌تر بیشتر پنت هاوس‌های پایتخت در محله‌های لوکس مثل فرمانیه یا زعفرانیه مستقر بودن؛ اما حالا وضعیت تغییر کرده. اگه به سایت دیوار برید، متوجه میشین در غرب و شرق تهران هم پنت هاوس‌هایی واسه رهن یا اجاره هست.
نکته دوم اینکه آگهی‌های خرید و فروش پنت هاوس در این سایت کمه، برخلاف آگهی‌های رهن و اجاره. چون پنت هاوس‌ها مانند گنج و سرمایه بزرگی واسه صاحبانشون هستن که به این راحتی‌ها تن به فروش اون نمی‌بدن.

حالا در این بخش به بررسی قیمت اجاره چند پنت هاوس در پایتخت می پردازیم. مثلا در سایت دیوار ۲۶۰ متر پنت هاوس در نیاوران، با سه خواب مستر، ۴۰ متر تراس قابل چیدمان، چشم‌اندازی بی‌مثل حتی در سرویس بهداشتی با دو میلیارد تومن به امانت کامل می‌رسد. در آگهی دیگری، پنت هاوسی ۲۷۰ متری، سه خوابه، به همراه روف گاردن و استخر و باشگاه اختصاصی با یه میلیارد تومن رهن و ماهیانه ۱۷ میلیون تومن اجاره آگهی شده.
البته همون‌طور که گفته شد، پنت‌ هاوس‌ها دیگه در همه‌جای شهر پراکنده شده‌ان. مثلا در میان آگهی‌های رهن و اجاره پنت هاوس تو تهران ۱۸۰ متر پنت هاوس در کوهسار با دو لاین آسانسور، سه خواب مستر، استخر اختصاصی و ویویی بی‌مثل با ۷۵۰ میلیون تومن امانت کامل، ارزش‌گذاری شده.
پس اگه به دنبال اجاره این واحدهای باشکوه با قیمت‌های کمتر هستین، فقط کافیه چشمتون رو در سایت دیوار بیشتر تیز کنین تا شمام بتونین سقف آسمون رو به چشم ببینین.